• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Heuer Camaro 45 (9220 ST) (tror jag iaf)

Hejsan.
Fick fatt i en vacker klocka, efter lite efterforskning så verkar det vara en Heuer Camaro 9220 ST.
Glaset är repigt så det behöver åtgärdas.
Klockan verkar vara helt orörd i ett enl mig mkt bra skick bortsett från glaset.
Samtliga lumepluppar sitter där de ska och tavlan är riktigt fin.
Den funkar som den skall och nollställer perfekt, tanken är att låta någon kika över verket vilket verkar vara ett valjoux 92.
Finns det nån duktig här på forat som känner sig manad?
20200215_224531.jpg
20200215_223941.jpg

Senast ändrad:
Polerade glaset lite idag, tog 5min å blev super!
Tavlan är helt fläckfri, superfin!
Hur ska man säkrast rengöra boetten på dessa? De är lite skit kring glaset, där de möter boett.
Vill ju varken få in fukt å inte heller förstöra borstningen på boett.
20200216_145556.jpg
20200216_144413.jpg
20200216_144245.jpg

Härlig klocka! Jag skulle börja med en tops med tvål och gnugga. Det räcker nog långt.

Polerade glaset lite idag, tog 5min å blev super!
Tavlan är helt fläckfri, superfin!
Hur ska man säkrast rengöra boetten på dessa? De är lite skit kring glaset, där de möter boett.
Vill ju varken få in fukt å inte heller förstöra borstningen på boett.
20200216_145556.jpg
20200216_144413.jpg
20200216_144245.jpg
Snyggt! Gå på försiktigt med tandpetare i trä, skulle vara min rekommendation. Hjälper för det värsta iaf :)

Testa nåt liknande de här för att känna dej fram kostar 1/10.
https://danhenrywatches.com/products/racing-leather-strap
Har ingen aning om kvalitén då jag inte testat själv. Skippa band med där fjompiga vintagewannabe-snörena som många tillverkare trilskas med.

Tack så mycket för tipset, väldigt fina till humana priser! Om jag bestämmer mig för att behålla klockan så kan jag fundera på å köpa heuer orginal, men skall absolut beställa hem ett å testa innan man tar de stora steget.:)

Finns massor av spännande tidsenlig band därute!
Jag köpte ett från Strapsco, https://www.ebay.com/itm/DASSARI-Vintage-70s-Perforated-Leather-Rally-Watch-Band-Quick-Release-Strap/152964135397?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&var=452754259445&_trksid=p2057872.m2749.l2649, som jag tycker blev kanon, särskilt med ett originalspänne från Heuer till!
IMG_2669 2.jpg
Superfint! Tack för länken, ska kika där också. Såg även nån länk till stället du köpte spännet från också:)

Har velat fram å tillbaks hurvida jag skall behålla klockan och har kommit fram till att den får vandra vidare till någon som faktiskt vågar använda den och nyttjar den för vad den är gjord för.:(
Ska försöka knåpa ihop en annons tills ikväll.:)

Så här blev den efter service bandbyte och lite kärlek. Återigen tack för en trasig affär @Berget31 :)
IMG_2922.jpg

IMG_2925.jpg

Fick tag i en snarlik länk med passanda ändlänkar till Camaro som kommer att bli alternativt band:
IMG_2927.jpg

Trivs tillsammans med sin broder, så kommer att få dela banden mellan varandra:
IMG_2928.jpg

Så här blev den efter service bandbyte och lite kärlek. Återigen tack för en trasig affär @Berget31 :)
IMG_2922.jpg

IMG_2925.jpg

Fick tag i en snarlik länk med passanda ändlänkar till Camaro som kommer att bli alternativt band:
IMG_2927.jpg

Trivs tillsammans med sin broder, så kommer att få dela banden mellan varandra:
IMG_2928.jpg

Fan va kul å se! Härligt att den har hittat en ägare som använder den, å fått en bonusbroder dessutom;)
Tack själv å slit den väl!

Tillbaka
Topp