• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - "Inget producerat efter 1987" efter nyår?

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
En tanke som slog mig. I och med att det blir ett nytt år imorgon borde även en klocka som är från 1987 bli välkommen i vintagekategorin. Eller är jag ute och cyklar?

/Jonas
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mr_Jonas skrev:
Ingen respons från forum admin????

Ha ha! Vill du att vi ska godkänna -87 som ett vintageår?

Snacka om unlimited power du ger oss om vi får den typen av tolkningsföreträde...jag skulle ju i såna fall direkt säga att månfas aldrig kan vara vintage och inte får diskuteras i vintagedelen... :mrgreen:

Personligen tycker jag vintage är mer en känsla än ett årtal...
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Denke skrev:
Mr_Jonas skrev:
Ingen respons från forum admin????

Ha ha! Vill du att vi ska godkänna -87 som ett vintageår?

Snacka om unlimited power du ger oss om vi får den typen av tolkningsföreträde...jag skulle ju i såna fall direkt säga att månfas aldrig kan vara vintage och inte får diskuteras i vintagedelen... :mrgreen:

Personligen tycker jag vintage är mer en känsla än ett årtal...

För f.. Godkänn Denke!

Ta chansen att vara gud!

Då kan jag fortsättningsvis svara på: Vad är Vintage? -Ja enligt Denkes definition bla bla bla.....bla :D
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Kettil skrev:
Denke skrev:
Mr_Jonas skrev:
Ingen respons från forum admin????

Ha ha! Vill du att vi ska godkänna -87 som ett vintageår?

Snacka om unlimited power du ger oss om vi får den typen av tolkningsföreträde...jag skulle ju i såna fall direkt säga att månfas aldrig kan vara vintage och inte får diskuteras i vintagedelen... :mrgreen:

Personligen tycker jag vintage är mer en känsla än ett årtal...

För f.. Godkänn Denke!

Ta chansen att vara gud!

Då kan jag fortsättningsvis svara på: Vad är Vintage? -Ja enligt Denkes definition bla bla bla.....bla :D


HAHA :lol:

Det var inte jag som skrev beskrivningen av forumdelen:
''Ett ingrott kuddrum för oss som gillar vintage och mögel. Här snackar vi sköna dinkor. Inget producerat efter 1986...
''
och detta var 2012...

Är det inte så att om man är admin så är era ord våran lag?? :)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Det måste vara något speciellt med att bli vintage.
Nu efter nyår så har jag märkt att jag börjar få gråa hårstån... eller mitt hår börjar få platina som vi säger :)

/Jonas
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klockan får gärna vara vintage men jag får rångest när jag ser att jag börjar få gråa hår i skäggstubbet...snart ser man väl ut som @NiklasArvid's mögel-Speedy... :mrgreen:
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Denke skrev:
Klockan får gärna vara vintage men jag får rångest när jag ser att jag börjar få gråa hår i skäggstubbet...snart ser man väl ut som @NiklasArvid's mögel-Speedy... :mrgreen:

Ääähh..! Patina är ok bara man håller sig nyservad! :D
 
Topp