• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage King Seiko 5625-7000, februari 1971

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
4800
Returpolicy
Ej retur.
Bilder Skickat
  1. Ja
IMG_0638.JPG
IMG_0639.JPG


*såld 4500kr* Riktigt fin King Seiko med de skarpa detaljerade bandhornen till salu. Daterad till februari 1971 enl. serienummer. Klockan är köpt av mig från japansk handlare i slutet av april. Klockan har använts sparsamt under mitt ägande.
  • Okänd servicehistorik, handlaren uppgav en mätning på -4s/d; jag har inte mätt men uppskattar till ca -15s/d vid användning
  • Gångreserv på ca 2 dygn liggandes utan användning
  • Originalglas och krona. Det finns tre repor på glaset vid klockan 3. Syns på bild, går att slipa bort. Uppmärksamma att det är Seikos mineralglas och inte vanligt plexi!
  • Felfri tavla i silvrig sunburst
  • Klockan dras upp mjukt manuellt och även i automatuppdraget
  • Quickset funktionen fungerar felfritt och datumet slår över vid midnatt. Hacking-funktion fungerar utan anmärkning
  • Fin boett som mäter 36mm, med skarpa kanter & vinklar
Jag önskar betalning via Swish, klockan finns i Stockholm och frakt ingår i priset. Ett oanvänt svart präglat Seiko originalband med spänne ingår. Se bild!

Referenstråd:
https://klocksnack.se/threads/north.58563/

Allt gott!

IMG_0630.JPG
IMG_0631.JPG
IMG_0632.JPG
IMG_0637.JPG
IMG_0633.JPG
IMG_0634.JPG
IMG_0635.JPG
IMG_0636.JPG

IMG_9648.JPG

IMG_0021.JPG
IMG_9968.JPG
IMG_9969.JPG
IMG_9970.JPG
 
Senast ändrad:
Topp