• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage | Kronograf | Helvetia Speedtimer (prisbump 18/7)

Ariste

Audemars
2-Faktor
Sommarcool kronograf från Helvetia i bra skick. Den är helt rätt oavsett om du ölar ner dig på Power Big Meet, tar en drink på Leif's Lounge eller hänger på bröllop i sommar. Tro mig. För att inte tala om hur denna pjäs markant ökar ditt liggbarhetsindex, oavsett hur du identifierar dig eller hur du väljer att uttrycka dig.

Märke: Helvetia

Modell: Speedtimer

Boett: Helt i stål och borstad som efter år av användning polerats svagt naturligt, det finns repor och märken - se bilder för egen bedömning. Boetten är 43mm bred, 39mm lång, 14,5mm hög och har en luggbredd på 24mm.

Band: Den drar 24mm band/länk och det sitter ett nytt NATO-band på klockan enligt bilder.

Glas: Akrylglas som fortfarande är i bra skick, ett litet märke ovanför index för 9-10 annars enbart mikroskopiska repor som jag måste ha lupp för att se. Jag bedömer att glaset kan poleras till felfritt skick.

Verk: Det tickar ett Valjoux 7734 i klockan som servades 2014 då den förutom service även fick en ny fly-back lever (8180).

Funktion: Den håller tiden bra med en gångavvikelse som håller sig inom +/- 5 sekunder/dygn. Knapparna är distinkta och perfekta. Den nollställer som den ska och minuträknaren samt datum flyttar sig exakt.

Pris: 4900 4200 3900 kr inkl. frakt rek inrikes.

Returpolicy: För medlemmar på klocksnack.se med över 1 års medlemskap, referenstråd och fler än 100 postade inlägg gäller 48h returrätt om det visar sig att skicket väsentligen inte överensstämmer med beskrivning och bilder. För övriga, enligt ök.
Vid eventuell retur gäller att varan ska vara i exakt samma skick som när den mottogs och skickas tillbaka med frakt rek inrikes som jag då står för.

Referenser: https://klocksnack.se/threads/ariste.10466/

Följ gärna våra internationella klockvänners frimodiga sätt och ge mig bud om priset inte passar - våga vinn!

Reserverar mig för eventuella felskrivningar samt förbehåller mig rätten att välja köpare till klockan och att dra tillbaka annonsen.

Tack för möjligheten att annonsera!

SAM_1437_zpswb4sx4ax.jpg

SAM_1436_zpszl7myowv.jpg

SAM_1432_zpsivfqq2r2.jpg
SAM_1443_zpszhgdlqoc.jpg
SAM_1435_zpskczfuwgh.jpg
SAM_1434_zpscwq4q6wb.jpg
SAM_1433_zpsfzysapjw.jpg
IMG_7585_zpsycmyxdk0.jpg
IMG_7586_zpsfsj06ogw.jpg
IMG_7584_zpsxt1zuhtm.jpg
IMG_7583_zpsneckms7s.jpg
IMG_7579_zpss0pmnx7g.jpg
IMG_7578_zpsd6wdjp8f.jpg
IMG_7582_zpsgqafm6hr.jpg
IMG_7581_zps4vuuwqxm.jpg
 
Senast ändrad:
Topp