• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage kronograf och JAZ klocka sista chansen.Magnus SuperCompressor SÅLD

KMS

Rolex
Tänkte försöka slå personligt rekord i snabbflippning! Bytte till mig denna Magnus SuperCompressor, fick hem den för ett par dagar sedan. Dock har ju precis köpt en flonkans ny klocka som låg lite över min komfortzon i hur mycket jag kan tänka mig att lägga på en klocka. Därav för att stilla den värsta ångesten kränger jag av denna. Om ett år eller två lär ju denna komfortzonen ha spräckts igen, men den dagen den sorgen.
Hade inte sålt om det inte var för den nya kronprydda klockan som är på inkommande...

Detta är en såkallad Magnus SuperCompressor. Denna klocka har byggts ihop av en Magnus här på forumet. Tror den byggdes under 2010. Har ett automatiskt Miyota urverk. Den mäter 40 mm.
Skicket på klockan är väldigt bra, alla funktioner fungerar som dom skall. En liten repa på glaset och en repa på baksidan av boetten. Annars inget att tala om.
Detta är med andra ord inte en äkta 60-tals SuperCompressor, utan istället en klocka med inre vridring som har liknande drag med många supercompressor (framförallt med en viss JLC) :)

Fick den på en gummistrap, bytte ut det till en vintageifierad läderstrap. Jag kan skicka med båda eller en eller ingen, så länge dom kommer till användning är jag nöjd!

Priset tänker jag mig SÅLD 2400 SÅLD ink rek frakt. Snabb supersmidig affär i GBG blir billigare.

Lite bilder:





De här två finns också kvar från en annan annons: Fidelius 2013 kr och Jaz 350 kr.


 

KMS

Rolex
OK gör ett sista försök innan jag puttar upp dom på Tradera:


Pris 2013 kr eller ett bud som inte är alltför uppåt väggarna lågt.
IMG_1526_zpsa2fac5f2.jpg



350 kr eller bud som inte är alltför uppåt väggarna lågt.
IMG_1531_zpsff52d1f3.jpg
 
Topp