• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Vintage lådrensning: tärnan, tegrov, breitling mm

Joakim

Sugen
2-Faktor
Allt ska bort, säg till om jag har fel på prisbilden:

Tärnan vintage dykare. Repigt/bubbligt glas, men håller tid bra: 1000 kr
Taumlrnan_zps689c72bd.jpg

Basis 70-talare, kul assymetrisk form. 250 kr
Tegrov, annorlunda 70-talare i riktigt bra skick, nästan NOS. 250 kr
Ilona "digitalare", opålitlig funktion, drar jag upp den går den, men ibland stannar den. 250 kr
Div70s_zps782ce921.jpg

Wittnauer, en klassisk "world-timer", tyvärr är den helt död och har repigt glas. 1000 kr
Wittnauer_zps1cef2d54.jpg

Sedan tidigare finns också en Omega Speedmaster automatic day date med box, cert, org.länk etc. Den går, men behöver service. 9000 kr
Speedmaster_zpsf8a246b8.jpg


Breitling Navitimer 7806 från 1972. Allt OK bortsett från en liten spricka i glaset vid kl 11. 25000 kr
B2DSC_0313_zpsc59f461c.jpg


Finns i Helsingborg. Kan finnas i Sthlm/Uppsala Måndag-Onsdag nästa vecka.

Byten är intressant, pengar upp&ner OK. Söker även en IWC 3717/3777, Rolex Explorer II (vit tavla), TAG Heuer Monaco (blå tavla) eller en BILLIG SeaDweller.
 

barbacka

Breitling
Allt ska bort, säg till om jag har fel på prisbilden:

Tärnan vintage dykare. Repigt/bubbligt glas, men håller tid bra: 1000 kr
Taumlrnan_zps689c72bd.jpg

Basis 70-talare, kul assymetrisk form. 250 kr
Tegrov, annorlunda 70-talare i riktigt bra skick, nästan NOS. 250 kr
Ilona "digitalare", opålitlig funktion, drar jag upp den går den, men ibland stannar den. 250 kr
Div70s_zps782ce921.jpg

Wittnauer, en klassisk "world-timer", tyvärr är den helt död och har repigt glas. 1000 kr
Wittnauer_zps1cef2d54.jpg

Sedan tidigare finns också en Omega Speedmaster automatic day date med box, cert, org.länk etc. Den går, men behöver service. 9000 kr
Speedmaster_zpsf8a246b8.jpg


Breitling Navitimer 7806 från 1972. Allt OK bortsett från en liten spricka i glaset vid kl 11. 25000 kr
B2DSC_0313_zpsc59f461c.jpg


Finns i Helsingborg. Kan finnas i Sthlm/Uppsala Måndag-Onsdag nästa vecka.

Byten är intressant, pengar upp&ner OK. Söker även en IWC 3717/3777, Rolex Explorer II (vit tavla), TAG Heuer Monaco (blå tavla) eller en BILLIG SeaDweller.
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Bumpar och passar på att fråga vad "Barbacka" menade, min tråd är citerad men ingen fråga/kommentar.

Anyway, jag är som sagt väldigt trött på gamla klockor, och samlar till ngt kul i sparbössan, IWC eller Exp II känns som keepers, å andra sidan en Junkers Bauhaus eller Steinhart kan funka som sommarklocka
 
Topp