• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Vintage leather strap for deployant clasp"

Molgan

Cartier
Jag har letat något enligt rubrik, en ganska ljusbrun läderstrap med vita sömmar som ska ge en skön vintage feeling, ska passa ihop med Omegas oem deployant clasp som är 18mm vid clasp.

Detta har visat sig lättare sagt än gjort till min förvåning, jag har provat några vanliga läderband som har buckle som std, men detta lirar inge vidare, bandet känns för kort och deployant-claspen hamnar lite galet, det måste vara ganska centrerat på handleden både för comfort och looks.

Sitter nån på ett bra förslag? Har kikat på K/S för att se om någon av de duktiga privata tillverkarna har nått härligt på hyllan men de flesta tillverkar för vanligt spänne, finns det några alternativ till Hirsch? (som jag oftast tycker är lite för prydliga)
 
Topp