• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Vintage Nilax med blånerade visare i Bauhausstil - Ge ett bud! :)

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Säljer denna oerhört fina Nilax med arabiska siffror på en felfri silverfärgad tavla och vackra blånerade visare. Jag har ingen servicehistorik, men klockan går, håller tiden utan någon uppseendeväckande diff, har god gångreserv och är mjuk och fin i uppdraget. Det rör sig om ett manuellt schweiziskt verk. Boetten är i helstål, baklocket är graverat "Kungälv 91492".

Jag skulle beskriva det yttre skicket som fint, men med spår efter användning. Hairlines och smårepor finns på boett och plexi, men den enda anmärkningsvärda defekten är en skada på sidan av glaset mellan klockan 8 och klockan 9. Dock kan jag inte säga att detta har stört mig nämnvärt. Klockan bär fint, med sina 35mm exklusive krona, en oerhört trevlig storlek i mitt tycke. Förhållandet mellan tavla och boett gör också att den känna stor. Jag hänvisar vidare till bilden för uppfattning av skick. :)

Klockan skickas head only för 500 exklusive frakt, inga returer på denna. Glåpord, bud, frågor, fler bilder och liknande tas i PM :)
jNckJgt.jpg

6o9gZ1y.jpg
 
Senast ändrad:
Topp