• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Omega i New York

maxmol

Panerai
Har alltid haft lite svårt för vintage men alltid varit svag för Omega klockor. Ska till New York i slutet på sommaren och sitter redan nu och spanar på vilka butiker man kan tänka sig vilja besöka (lämna gärna rekommendationer).

I denna jakt hittade jag dessa två ovanliga skönheter.

XOmH8LO.jpg


4U52o60.jpg


WwvlW3V.jpg
 

Sond

Patek
Den övre har jag spanat på i olika modeller och skick. I London kostar de ca 40/50000-150000 om det är guld och bra skick.
 

KalleKnuda

Cartier
Man kan ju komma rätt så lindring undan med en 120. Men jag har aldrig sett den med orange bezel. Ska söka lite om man kan få tag i dem och om man kan byta... Kan man spara en hel del. :woot:

Den på tradera hade blå bezel och var från sent 60tal. Var kan man vända sig för att hitta delar till så pass gamla klockor? Ebay?
 

maxmol

Panerai
Har letat nu och hittade verkligen ingeting. Eller ja samma blåa och ofrei verkar ha haft dem men tyvärr inte längre. Ska hålla ett öga öppet. Men hittade massa 120or när jag jagade. De verkar verkligen skifta i pris. o_O
 
Topp