• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Vintage Omega Seamaster cal. 501

Feffe

Basic
Hej!

Till salu eller byte är en mycket fin Omega Seamaster med caliber 501, ref 2846 (tror jag). Den har endast varit i min ägo i någon vecka och anledningen till varför jag säljer den är för att den helt enkelt inte tilltalar mig riktigt. Den sitter fint på handleden med sina 34mm men looken är inte riktigt den jag är ute efter. Har tvekat en del på om jag inte ska behålla den men jag misstänker att den inte kommer användas lika mycket av mig som av någon som verkligen gillar den. Det kan hända att jag ångrar mig och "förbehåller mig rätten" att dra tillbaka annonsen som man brukar säga ;)

Jag är ingen expert på gamla klockor men i min mening fungerar den bra. Har inte kollat tidhållning noggrant men den har hållit sig inom minuten per dygnet. Enligt den förra ägaren servades den för 2 år sedan av en vän som var urmakare men detta har jag inte kvitto på. Som ni ser på bilderna är det yttre skicket mycket fint. Glaset är fritt från repor vad jag ser och det lilla Omegamärket syns i mitten av kristallen.

Klockan kommer på ett svart läderband som inte är original. Priset sätter jag just nu till 4100kr inkl. vanlig 1:a-handsfrakt, alternativt 50kr extra för rekommenderad frakt. Är även intresserad av att byta till något annat vintage med 18mm mellan bandhornen - helst Omega men jag är öppen för förslag.

Ingen retur så länge inget avviker rejält från beskrivningen. Kan skicka fler bilder om så önskas!
LRM_EXPORT_20171229_161817.jpg

LRM_EXPORT_20180101_203935.jpg

3012-2017-115538487473844274-01.jpeg

Min referenstråd: https://klocksnack.se/threads/feffe.85116/

Tillbaka
Topp