• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen vintage Omega Speedmaster Digital LCD

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Pris
8000
Returpolicy
Nästkommande dag på köparens bekostnad om något skulle vara knas.
Bilder Skickat
  1. Ja
Omega Speedmaster Digital LCD ifrån 1977. Endast klockan! Ingen box, cert eller andra tillbehör finns.
Urverk: 1620. boett: 186.0005. Cirka 35 x 39mm 7mm hög. Länken är 21/16 och når i sitt yttersta läge runt en ölburk, så upp till 25-26cm handled funkar.
Bytes värde sätter jag till 10K, men är primärt intresserad av att sälja.
F2F Stockholm. Bjuder på frakt i postpaket övriga landet.
Nu har du tillfälle att bli ägare av lite sjuttiotalshistoria! Mitt i "kvartskrisen" skapade Omega denna "007", den 7:e generationens Speedmaster. Den tillverkades 1977 och såldes mellan ´77 & ´79 är en riktigt hal ål att fånga. Dyker upp ibland, i varierande skick på bukten, men inte ofta. När jag fick klockan i min ägo var det glapp i kretskortet och glaset var hackigt och repigt. Batterierna var i det närmsta slut och bandstiften var helt fastrostade och klibbiga.
IMG_3366.JPG

Nu har klockan nya batterier, glappet i kretskortet är åtgärdat och den har fått nytt glas och packning till både glas och baklock.
IMG_3368.JPG

Länken kokades och skurades och nya bandstift ersatte de gamla klibbiga pinnarna som åkte i sopen...
IMG_3369.JPG

Knapparna rengjordes och smordes med silicon oil.
IMG_3367.JPG

Boetten är orörd (ej borstad eller polerad) förutom att den också rengjordes med länken när urverket var urplockat. Den har med andra ord en ärlig patina som faktiskt är mindre än vad den kunde vara efter 41 år.
IMG_3285.JPG

IMG_3283.JPG

Har du några frågor är det bara att skicka PM
Väl mött :)
Tack KS för annonsplatsen!
 
Senast ändrad:
Topp