• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Omega

ebbotk

Breitling
Hej, ny på forumet samt ny förälskad i dessa vintage omega's. Är mest intresserad av äldre modeller av seamaster'n. Några riktlinjer o följa? Vart man ska handla ifrån? Är nybörjare på klockor så vet inte vad man ska titta på direkt heller, känns tradera okej att buda på? Går mycket kopior där?
Skulle helst vilja handla online från nån sida som säljer 100% genuina.

Tobbe
 

fredriikohlsson

Omega
2-Faktor
Hej, ny på forumet samt ny förälskad i dessa vintage omega's. Är mest intresserad av äldre modeller av seamaster'n. Några riktlinjer o följa? Vart man ska handla ifrån? Är nybörjare på klockor så vet inte vad man ska titta på direkt heller, känns tradera okej att buda på? Går mycket kopior där?
Skulle helst vilja handla online från nån sida som säljer 100% genuina.

Tobbe

Lite sent att svara på din tråd nu! Så hoppas att du hittat några goa seamaster vintage;) Har varit i samma sitts som dig, det är bara att "snöa in sig" på den modellen man är intresserad av och bara läsa. Kolla runt här på forumet, finns sjukt mycket att lära sig bara där! Tradera är väl helt okej, men att där vara uppmärksam, har själv gått på några nitlotter där! Dock lärde jag mig mycket av de! haha:D Adda några bilder på min ärvda omega seamaster från 50-talet isch.
IMG_4594.jpg
IMG_4459.jpg
 
Topp