• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Omega

jasko80

Basic
Ny på forumet! Köpte denna Omegan i Sorrento, Italien. Den har stämplar som jag tror visar att det guld? Skickade klockan till Omega via Jarl Sandin i göteborg för jag råkade tappad den och hättan på kronan föll av. Armbandet beställde jag via en annan urmakare i Götet. Är det någon som kan säga något om klockan? Tjejen på Jarl Sandin kunde inte uppskatta värdet. Kan någon berätta vad stämplarna betyder?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    175.5 KB · Visningar: 166
  • image.jpg
    image.jpg
    168.1 KB · Visningar: 153
  • image.jpg
    image.jpg
    203.5 KB · Visningar: 156
  • image.jpg
    image.jpg
    367.5 KB · Visningar: 155
  • image.jpg
    image.jpg
    197.6 KB · Visningar: 158
Tillverkad 1950-51, enligt verknumret. 18k guld-stämplar? Tavlan ser eventuellt ommålad ut, men är inte duktig på att se sånt. Värd 5.000-10.000 gissar jag.

Är klockan servad och går som den ska utan att tappa tid? Är armbandet och spänne original? Är det fallet skulle jag gissa på att den snarare går för 10-15.000 med rätt köpare! Riktigt snygg klocka

Stort tack för alla kommentarer. Alltid trevligt att lära sig något nytt. Enligt Jarl Sandin är det Rose guld men jag vet inte om det förändrar saken. Den tappar kanske 1-2 sekunder per dygn. Spännet är Omega orginal men inte till denna klockan. Tycker om det då armbandet skjuts in innanför och döljs.

Stort tack för alla kommentarer. Alltid trevligt att lära sig något nytt. Enligt Jarl Sandin är det Rose guld men jag vet inte om det förändrar saken. Den tappar kanske 1-2 sekunder per dygn. Spännet är Omega orginal men inte till denna klockan. Tycker om det då armbandet skjuts in innanför och döljs.
Får äta upp min hatt, såg att man kunde urskilja ref 2687 och då skulle jag säg att 10' är närmare sanningen då boetten är 37 mm. Vilken färg guldet har spelar ingen stor roll men om jag får gissa tror jag roséguld är lite mer eftertraktat.

Får äta upp min hatt, såg att man kunde urskilja ref 2687 och då skulle jag säg att 10' är närmare sanningen då boetten är 37 mm. Vilken färg guldet har spelar ingen stor roll men om jag får gissa tror jag roséguld är lite mer eftertraktat.
Det är ju kul! Vart hittar man betydelsen av ref nummer? Värdet är kul att veta men spelar inte så stor roll den har affektionsvärde för mig med ett högre pris : )

Tillbaka
Topp