• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage på ändan

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ställer inte detta vintage på sin ända?
Jag har inget emot vintage men vill hellre själv ha nytt och har inte förstått vissa nästan fanatiska åsikter om vintage och dess överlägsenhet.

Här är alltså något som beskrivs som vintage fantasternas våta dröm, "the ultimat barn find" osv osv. En helt orörd speedmaster från 71.

Men om du vill ha en orörd speedmaster, varför då inte köpa en ny i butik för en bråkdel av priset, vill du sedan spexa till det så kan du köpa till en nytillverkad 1177 länk och så är du helt hemma.

http://sweepinghand.co.uk/vintage-watches-for-sale/omega/omega-speedmaster-1971-ultimate-barn-find/

Jag tar på mig flamskyddsdräkten.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ställer inte detta vintage på sin ända?
Jag har inget emot vintage men vill hellre själv ha nytt och har inte förstått vissa nästan fanatiska åsikter om vintage och dess överlägsenhet.

Här är alltså något som beskrivs som vintage fantasternas våta dröm, "the ultimat barn find" osv osv. En helt orörd speedmaster från 71.

Men om du vill ha en orörd speedmaster, varför då inte köpa en ny i butik för en bråkdel av priset, vill du sedan spexa till det så kan du köpa till en nytillverkad 1177 länk och så är du helt hemma.

http://sweepinghand.co.uk/vintage-watches-for-sale/omega/omega-speedmaster-1971-ultimate-barn-find/

Jag tar på mig flamskyddsdräkten.
Köp det som får det att kittla till i magen, svårare än så är det inte.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja precis, tyckte bara detta spetsade till det lite just när det gäller en modell som fortfarande produceras i princip samma utförande.
I princip ja. Men du får ingen ålderspatina, du får kinatillverkade delar osv. Tar du upp båda i handen och ser den ena som gammal/sliten vet du vad du skall välja. Originalet eller kopian?
 

Babinus

Cartier
Vem säger att vintage är överlägset? Vem säger att det ena måste utesluta det andra?

Personligen tror jag många övertolkar när någon säger att man gillar vintage alt. nytt. Man drar automatiskt en slutsats att gilla det ena måste betyda hata det andra.
 
Topp