• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage på Bali?

seikoswede

Silver
På måndag bär det av till Bali och Seminyak för några veckors R&R utan skinka, lutfisk och allt det där andra.

Är det någon som har koll på marknader eller andra ställen/butiker med i första hand vintage klockor?

Räknar med att det flödar över av fakes och frankenwatches men kanske någon här kan tipsa om några bra ställen?

I övrigt skall vi bara ta dagen som den kommer, dricka Bintang och käka Babi Guling.

Vänligen

Jim

På måndag bär det av till Bali och Seminyak för några veckors R&R utan skinka, lutfisk och allt det där andra.

Är det någon som har koll på marknader eller andra ställen/butiker med i första hand vintage klockor?

Räknar med att det flödar över av fakes och frankenwatches men kanske någon här kan tipsa om några bra ställen?

I övrigt skall vi bara ta dagen som den kommer, dricka Bintang och käka Babi Guling.

Vänligen

Jim
Härligt, var på bali i somras men såg inga klockor eller klockbutiker öht, men letade i och för sig inte aktivt heller. Du ska nog åka till jakarta eller iaf en större stad för klockor, om du inte hittar på någon privatperson som säljer.
Mitt råd är att passa på och tänk på annat när du är där :)

För massor med år sedan fanns det en superbra handlare på kuta , butiken hete tic-tock
Ägaren var nån typ av prins .
Helt galet mycket bra klockor .
Värd att kolla efter ..
Han ägde även någon hotellanläggning utanför kuta..

Jag var där i höstas men såg inte många klockbutiker. Gick förbi någon vintagehandlare någonstans i Kuta (kommer tyvärr inte ihåg exakt var den låg men tror det var ganska nära Hard rock café) och de hade lite att titta på men inget imponerande utbud. Men i övrigt så var det ont om klockhandlare förutom de vanliga försäljarna av kopior nere på stranden. Så jag skulle nog rekommendera att lägga tiden på att slöa på stranden med en kall Bintang istället för att leta klockhandlare ;)

Jag var där i höstas men såg inte många klockbutiker. Gick förbi någon vintagehandlare någonstans i Kuta (kommer tyvärr inte ihåg exakt var den låg men tror det var ganska nära Hard rock café) och de hade lite att titta på men inget imponerande utbud. Men i övrigt så var det ont om klockhandlare förutom de vanliga försäljarna av kopior nere på stranden. Så jag skulle nog rekommendera att lägga tiden på att slöa på stranden med en kall Bintang istället för att leta klockhandlare ;)

Tror nog det också och det är det som gäller i första hand.

Hittar jag något så blir det en bonus!

God Jul till er alla!!

Klockbutiker vetefan.. kan fråga syrran som bor där om hon vill/kan söka lite..
Annars är tipset att shoppa allt övrigt. De flesta dyk/surfmärkena har flagshipstores där. Handlade en hel jävla del med kläder sist. Billigt.

Det finns även ett ställe som heter motel mexicola som har sjuuukt bra mexikansk mat. Och även dvärgwresrling ibland. Om man är sugen på sånt.

Nu kanske det är lite sent påtänkt men antar att du inte flyger direkt och om du byter i Hong Kong eller Bangkok så kan man stanna där en dag och titta på klockor. Framför allt Hong Kong har mycket vintage även om priserna kanske inte är så jättebra.

En gammal adress o nummer!
IMG_1975.JPG

Nu kanske det är lite sent påtänkt men antar att du inte flyger direkt och om du byter i Hong Kong eller Bangkok så kan man stanna där en dag och titta på klockor. Framför allt Hong Kong har mycket vintage även om priserna kanske inte är så jättebra.

Hong Kong vore kul men vi mellanlandar i Qatar både dit och hem.

Tack ändå!

Jim

Annars är tipset att shoppa allt övrigt. De flesta dyk/surfmärkena har flagshipstores där. Handlade en hel jävla del med kläder sist. Billigt.

Det finns även ett ställe som heter motel mexicola som har sjuuukt bra mexikansk mat. Och även dvärgwresrling ibland. Om man är sugen på sånt.

Tack men du behöver inte fråga syrran.Tar det som det kommer och klockor är inte prio ett den här gången.

God Jul!

Jim

Nu är jag väldigt OT men om du åker till någon kaffe/chokladplantage så måste du köpa chilichoklad. Den bästa chokladen jag någonsin provat. Kan se om jag kan hitta exakt vilken palntage jag var på och vilken choklad det var men har inte hittat något liknade någon annanstans. Men i så fall ska jag tvinga dig att köpa hem ett mindre lager av det till mig.
Hittade en kaka som jag hade glömt bort nu när jag städade ikväll och helt underbart hur det börjar med den tunga, väldigt mörka chokladen för att efter några tuggar så får man nästan en käftsmäll av chilin.

Är man inte alltid lite sugen på dvärgwrestling? Det är iallafall jag. :D

Tillbaka
Topp