• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Vintage Ricoh Medallion "Day-Date"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Pris
1200sek
Returpolicy
Ja, inom 24h på köparens ansvar och bekostnad
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer min "Day-Date" hommage för att göra plats för min "Explorer" hommage :)

Klockan är en Ricoh Medallion med vad jag tror är ett Ricoh R31 21j automatiskt inhouseverk.

Klockan är köpt av en spansk handlare för tre månader sedan och har funkat fin fint. Hos mig har den fått ett snyggt chokladfärgat Kvarnsjö Premium-band.

Skicket på klockan är relativt bra och den ser välvårdad ut, men tydliga bruksspår finns. Glaset är akryl och repfritt. Boetten har ganska gott om hairlines och liten ding övre höger bandhorn. Tavlan har några märken kl6 och kl11 men det ligger långt ut i kanten och inget man direkt lägger märke till.

Klockan är 35mm i diameter och har 19mm mellan bandhornen. Tavlan är grå med sunburst och dagskivan är på spanska. Glasringen är "Fluted" som sig bör på denna modellen :)

Servicehistoriken är okänd men jag misstänker att den är servad ganska nyligen då det finns en markering i boettlocket som verkar ganska färsk. Den tickar också på med oförskämt bra amplitud enligt timegraphern (se bild) men behöver ev. ruckas om man vill ha den som daily driver.

Handhavandet är dock inte det mest intuitiva :) Klockan saknar quickset för dag men har det för datum. Kronan i stängt läge ger handuppdragning, första läget ställer man tid och tredje läget gör att datumet hoppar fram ett steg.

Fått många kommentarer om klockan de gånger jag använt den så den har en fin wrist presence.

Frakt ingår i postens blåa, önskas rek tillkommer detta på priset. Jag tar inget ansvar för om posten slarvar bort paketet eller tar sönder det.

Betalning med swish.

Ber om ursäkt för de dåliga bilderna men jag har tagit dem med inomhusbelysning med min ap-gamla Ricohkamera :D

Tack KS för fint forum och annonsmöjlighet :)

R1060324.JPG
R1060325.JPG
R1060326.JPG
R1060327.JPG
R1060330.JPG
R1060331.JPG
R1060332.JPG
 
Topp