• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage (rolex) i köpenhamn

Yo-han

Troll probationary
Ska ner till köpenhamn över helgen. Finns det några butiker med hyffsat utbud av vintagerollar? Även tips om det är någon restaurang man måste besöka, har bokat bror, amass och patepate, ngt annat som inte får missas?
Tackar.
 

maxmol

Panerai
Smörrebröd i Torvehallarna. Kan man sitta ute. Sen är det värt att bara kolla in klockbutikerna i slutet på Ströget. De har rätt så feta saker i lager som man kal prova på.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Det lile apoteket en kvarts gång från Ströget är Köpenhamns äldsta krog var H.C Andersens stammis-hak :) trevlig atmosfär och god mat till okej peng.
 

ErikGBG

Audemars
Någon framgång med klockor i kph? Ska dit i helgen och ha bara bokat in Geist. Några andra restauranger man bör besöka?
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Någon framgång med klockor i kph? Ska dit i helgen och ha bara bokat in Geist. Några andra restauranger man bör besöka?

Reeslev vid Nyhavn har en del begagnat, men inte mycket (se även hemsidan). Sedan hittade jag detta hos King:

Vintage Ure/Woolhead
Kompagnistraede 10
+45 3312 1094
Vintage Ure ligger på secondhandtäta Kompagnistraede och säljer exklusiva klockor, både begagnade och nya. Ett besök här är lika givet för klocksamlaren som ett besök på Tivoli är för barnfamiljen. Men förvänta dig inga jättefynd, då de har grym koll i butiken. Sortimentet varierar givetvis, men brukar innehålla några värstingar från Rolex, Panerai och Breitling.

Visste jag inte själv om när jag var där i somras.
Däremot åt vi anka på Lile Apoteket. Helt klart rekomenderbart. Åt även uppe på Postmuseets takcafe.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Fiskebaren är verkligen skitbra. Verkligen.

När dräller förbi Kongens By brukar det ofta bli ett stopp på Nørrebro Bryghus. Har en skitbra meny med 4-5 rätter med tillhörande pilsner. Gott och man blir trevligt lullig.
 

Kniven

Cartier
Här är en liten karta över de mest intressanta butikerna i CPH enligt mig, har lagt upp en kort beskrivning plus deras hemsida.
http://goo.gl/maps/jZZ2d

Håller annars helt med F-L-P vad gäller mat. Både fiskebaren och madklubben håller bra nivå. Cofoco har också en del bra restaurangen i byen. Vill man skruva upp volymen är skulle jag föreslå Era Ora eller Kiin Kiin...
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Här är en liten karta över de mest intressanta butikerna i CPH enligt mig, har lagt upp en kort beskrivning plus deras hemsida.
http://goo.gl/maps/jZZ2d

Håller annars helt med F-L-P vad gäller mat. Både fiskebaren och madklubben håller bra nivå. Cofoco har också en del bra restaurangen i byen. Vill man skruva upp volymen är skulle jag föreslå Era Ora eller Kiin Kiin...

Era Ora är suveränt bra, men lite FÖR fine dining för min smak.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
BUMP! Drar över till cph idag. Har tidigare kikat på listan ovan och besökt endel ställen. Men listan är 3år, så något bör väl hänt, både nyöppnade ställen eller gamla stängda. Är främst ute efter vintage Rolex. Tips mottages!
 
Topp