• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage rolex och service

Hblueye

Basic
2-Faktor
Har fått denna via posten från en amerikansk släkting. Trodde först det var en fejk, mest eftersom han som skickade den inte normalt varken köper klockor eller skulle lägga pengar på detta.
Samt att den har ett elastiskt länkarmband (?).

Men den tickade på smidigt efter 3 veckor på posten, så det verkar vara en vintage Rolex helt enkelt.
6652 är märkningen vid 12 indexet, och efter lite googling så antar jag en typ årsmodell 59.
Den håller tiden bra, fortar sig ett par minuter på 1-1,5 dag, samt högst ovetenskapligt så är gångreserven typ 1,5-2 dagar.

Nu till min fråga, var hittar man lämpligast någon som kan se över servicebehov eller rengöra? Samt kan kontrollera att det är rätt urverk. Vad finns för alternativ runt Stockholm. Har ingen Rolex annars så tänker att jag inte vill betala Rolex priser (som jag antar är skyhöga) för en service. Tar tacksamt emot tips eller idéer.

(Kanske skruvar upp den men har inget bra verktyg hemma för detta just nu)

Bilagor

• IMG_20221002_094525.jpg
    IMG_20221002_094525.jpg
    888.2 KB · Visningar: 15
Tillbaka
Topp