• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage sport-Rolex, 80k, go!

West

Breitling
Hej allihopa,
Är ny här på forumet och ville bara veta från entusiaster som er själva vad ni skulle köpa för 80k i sport-rolex avdelningen. Har samlat ett tag nu och lagt undan för ett rejält klockköp.

Är väldigt "open-minded" med diverse modeller och det skulle betyda mycket ifall ni kunde ge lite förslag och gärna motivera. Tack på förhand :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Daytona...

Edit: va fan, jag läste 80-tal inte 80 lök. Nä, då ligger jag helt klart i lä. Ta inga tips från mig!
 

DrDre

Patek
Jag skulle satsat på en 1665. Hade båda samtidigt en gång i tiden men föredrog 1665:an över 1655:an. 1665 är väl också lite billigare.
 

DrDre

Patek
Intressant att höra! Låter som en helt ok samling :pirate:

Det var länge sedan, och de var lite billigare på den tiden (sålde den för 50 tkr om jag minns rätt) så det var inte så märkvärdigt. Jag tyckte 1665:an var mkt snyggare och trivdes därför bättre med den.

Kollade på chrono24 och 1665 verkar börja runt 65 tkr och 1655 runt 80-85, så det är ju en viss skillnad, men samtidigt inte större skillnad än att man ju definitivt väljer den modell man vill ha. (Sedan är det ju som vanligt inte säkert att det är den allra billigaste som går att få tag i som blir det bästa köpet).

En annan som jag dock aldrig haft, men som jag gärna skulle ha någon gång i framtiden är ju 1016. Det är ju en verklig klassiker och väldigt allround.
 

West

Breitling
Det var länge sedan, och de var lite billigare på den tiden (sålde den för 50 tkr om jag minns rätt) så det var inte så märkvärdigt. Jag tyckte 1665:an var mkt snyggare och trivdes därför bättre med den.

Kollade på chrono24 och 1665 verkar börja runt 65 tkr och 1655 runt 80-85, så det är ju en viss skillnad, men samtidigt inte större skillnad än att man ju definitivt väljer den modell man vill ha. (Sedan är det ju som vanligt inte säkert att det är den allra billigaste som går att få tag i som blir det bästa köpet).

En annan som jag dock aldrig haft, men som jag gärna skulle ha någon gång i framtiden är ju 1016. Det är ju en verklig klassiker och väldigt allround.
Kul att höra!

Resonerar på liknande sätt, väldigt fina pjäser! Du har gett mig en tankeställare! Tack för det :cigar:
 
Topp