• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage Timex Mercury

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Pris
250sek
Returpolicy
Nej (Förutom om felaktigt beskirven), sold as-is.
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer en liten mysig manuell vintage Timex Mercury.

Mercury är lillebror till den på senare tid väldigt hypade Marlin.

Inuti tickar ett Timex M105 urverk med INGA (0) juveler. Klockan har varken quickset eller hacking. Den håller tiden inom 1-2 min per dygn.

Mått: Diameter ex. krona 33mm, lug2lug 40mm, tjocklek 9,5mm, mellan luggarna 17mm (Kommer med ett 18mm NATO monterat)

Okänd servicehistorik och den behöver säkerligen en ordentlig genomgång, jag har själv inte försökt mig på att öppna klockan och vet därför inte hur verket ser ut. Bifogar en bild där klockan ligger i Timegraphen.

Skicket är ganska gott för att vara en 40-50år gammal klocka i fulmetall. Plexit har repor men dessa är grunda och polerbara. Repor finns även på boetten men inget anmärkningsvärt.

Frakt ingår som vanligt brev. Tar ej ansvar för om posten lallar bort paketet eller tar sönder det.
Betalning med Swish

S0123026.JPG
R1059676.JPG
R1059677.JPG
R1059678.JPG
S0103021.JPG
 
Topp