• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage Tissot Seastar Navigator, prisbump

Hej!

Jag har en vintage Tissot Seastar Navigator med servicebehov till salu.

Jag köpte klockan på Tradera för ca 4 år sedan och har använt den sparsamt de senaste två åren, jag har ej servat den och tidigare servicehistorik är okänd. Jag gissar att klockan är från 70-talet och det sitter med stor sannolikhet ett manuellt Valjoux 7734 verk i den.

Klockan är i ett ganska medfaret skick men den ser bättre ut på armen än vad man kan tro av närbilderna nedan. Boetten mäter ca 40 mm, på vänster sida finns en tydlig ding/ärgning, baksidan har en hel del märken efter öppning av boetten, glaset är helt ok och tavlan är härligt champagnefärgad.

Den håller tiden ok, ca -15 sek på ett dygn om man kommer ihåg att dra upp den två gånger under dagen. Kronografen nollställer som den ska men tyvärr så hakar urverket ibland upp sig när den växlar till nästa minut, stoppar man den och sedan nollställer snurrar verket igång igen. Kronan går ej att vrida moturs för att exempelvis ställa tillbaka tiden, den skruvas då ut från sina gängor. Detta innebär också att det inte går att använda quickset-funktionen för datumet.

På grund av dessa defekter försöker jag sätta ett rimligt pris. Det som följer med är ett rassligt armband med Tissot spänne (ej original för modellen), en liten Tissot-box och ett Hirsch Grand Duke i bra skick som sitter monterat på klockan. För detta vill jag ha 1800:- 1600:- (eller bud) och då ingår rekad frakt. Om klockan inte skulle motsvara det som beskrivits i annonsen gäller två dagars returrätt, köparen står då för frakten tillbaks.

Se bilder nedan, mvh Lars.

X348kjv.jpg


lCZyMwT.jpg


8SAB0RV.jpg


BJys8hi.jpg


SqLHWkF.jpg


7poEoDA.jpg
 
Topp