• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage tissot trasig

DanielW

Basic
Hallå gott folk. Har haft en vintage tissot som sommarklocka i flera år.. men dagen har kommit då den gav upp. Först börja den strula med att den var stum i kronan när man skulle vrida upp den. Kanske kunde vrida max ett halvt varv, resultat blev ju gångreserv på Max 1-2h sen blev kronan helt lös. Öppnade den och såg att en spärr på ena ”kugghjulet” har gått sönder.
Min fråga är dock är det ens värt att lämna in den, i sånt fall vart? Vet inte varför jag egentligen lägger ner så mycket energi på att fixa nått man köpte för 200kr för 10+ år sedan 😅 vet inte ens vad den är värd om den ens är värd mer en 200kr fortfarande.
Vad tror forumet?
IMG_3665.jpeg

Bilagor

• IMG_3645.jpeg
    IMG_3645.jpeg
    1 MB · Visningar: 15
Den är tydlig värd en egen tråd iaf ;) ;) ;) Forumet tror att du är den enda som kan avgöra ifall det är för dig värt att ge denna gamla kvalitetsklocka tlc för att fortsätta fungera som tidshållare. Service är dyrare än värdet på klockan men det är en sån himla tråkig diskussion för mig på ett entusiastforum så det ställningstagandet åker tbx till dig men en trevlig Tissot absolut! Finns flera trådar denna fråga hade kunnat få plats i! :) Lycka till.

Hallå gott folk. Har haft en vintage tissot som sommarklocka i flera år.. men dagen har kommit då den gav upp. Först börja den strula med att den var stum i kronan när man skulle vrida upp den. Kanske kunde vrida max ett halvt varv, resultat blev ju gångreserv på Max 1-2h sen blev kronan helt lös. Öppnade den och såg att en spärr på ena ”kugghjulet” har gått sönder.
Min fråga är dock är det ens värt att lämna in den, i sånt fall vart? Vet inte varför jag egentligen lägger ner så mycket energi på att fixa nått man köpte för 200kr för 10+ år sedan 😅 vet inte ens vad den är värd om den ens är värd mer en 200kr fortfarande.
Vad tror forumet?
IMG_3665.jpeg
Kolla med farfars klocka i Stockholm. En service kostar ca 2.500kr där. Klart du ska få den i brukbart skick igen.

Tillbaka
Topp