• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage-tråd eller ej?

Fabian

Patek
2-Faktor
Kom precis på mig själv när jag "råkade" posta mitt nyköp under fliken "diskussion" och inte "vintage". Frågan är ifall de behövs två flikar för diskussion av klockor? Själv tittar jag sällan in på Vintagedelen då det skrivs mer sällan nya inlägg under den fliken trots att jag själv bara handlar och är intresserad av vintage. Kan vi inte bara ha en "diskussionsflik" istället för två. du lär ju märka ifall det handlar om vintage i rubriken och kan på så sätt hindra dig från att klicka vidare och spara tid om det inte alls gör dig intresserad:)??


bråka på!
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Vintage-tråd eller ej?

Om alla skrev rubriker som avslöjade innehållet?!
Nu är det ju många "Nyinkommet...", "Dagens paketöpppning...", "Oj vilket fynd..." mm.

Dock inget problem för mig då jag läser allt! :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Re: Sv: Vintage-tråd eller ej?

Camo00 skrev:
Om alla skrev rubriker som avslöjade innehållet?!
Nu är det ju många "Nyinkommet...", "Dagens paketöpppning...", "Oj vilket fynd..." mm.

Dock inget problem för mig då jag läser allt! :)


Men då är det ju bar att vara lite mer specifik i sin rubrik t.ex. : Nyinkommet vintage... Dagens paketöppning, ny klocka, osv.....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul att du skriver detta, för jag tänker helt tvärt om.
Jag hade gärna haft ännu fler kategorier

Gärna;
foto-sektion -bilder, fotografier
OT-sektion -Off topic
Hjälp-sektion -med exempelvis "var hittar jag serviceställe", eller "Rekommendera en dykare under 5000:-
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Fler underforum är ok för mig. MEN då måste det finnas en "vad är nytt"-knapp där man ser de 20-30 senaste inläggen oberoende av vilket underforum de är skrivna i. Att ha för många underforum tar annars lätt död på flowet av nya ämnen/svar eftersom man inte orkar/har tid att gå igenom tio olika forum.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Fryken skrev:
Fler underforum är ok för mig. MEN då måste det finnas en "vad är nytt"-knapp där man ser de 20-30 senaste inläggen oberoende av vilket underforum de är skrivna i. Att ha för många underforum tar annars lätt död på flowet av nya ämnen/svar eftersom man inte orkar/har tid att gå igenom tio olika forum.

Det som gör tapatalk så bra, där ser man direkt vad som är nytt, skaffa genast! :mrgreen:
 
Topp