• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage Zodiac (SÅLD) & Lagonda

GRONK

Cartier
Hej säljer dessa två skönheter från 70-talet. Har ingen servicehistorik eller liknande information men båda klockorna har schweiziska automatiska verk, håller tiden väl och har bra reserv (över 30h) båda klockorna har dock sina egna små problem.

-SÅLD- Zodiacen har problem med den manuella uppvridningen då den är rätt hård att vrida upp. Rent mekaniskt är det inget mer fel på den. Ställa in tiden går som en dans och har dessutom quick set av datum genom att trycka ner kronan. Ytterligare skavanker med Zodiacen är tavlan som är sliten. Spår av användning syns på den guldpläterade boetten men inget direkt märkbart. Plexit är i ytters fint skick och har inte en enda repa vad jag kan se.
Bandbredd 18 mm. Diameter: ca 32 mm exkl kronan. Se bild med Seikon för referens.

Lagondan har sina egna problem. Rent mekaniskt fungerar klockan bra, men själva verket sitter lite löst i boetten vilket inte känns vid användning men känns när du skakar klockan. Ytligt finns det spår av användning, plexit är lätt repigt, inget jag stört mig nämnvärt. En större repa finns nere mellan 6-5. Ej original boettlock. Bandbredd 19 mm men 20 mm passar fint. Diameter: ca 36 mm exkl kronan. Se bild med Seikon för referens.

Jag låter bilderna tala för sig själva, eftersom de ger en mer rättvis uppfattning. Seikon är enbart för att ha en referens på storleken. Seikon är 42 mm exkl kronan.

Båda klockorna säljs i befintligt skick och head only. Prisidé: 350 kr var ink frakt :) ingen retur.

Screenshot_2017-05-18-18-38-15.png

Screenshot_2017-05-18-18-39-13.png

Screenshot_2017-05-18-18-42-41.png

Screenshot_2017-05-18-18-41-27.png

Screenshot_2017-05-18-18-43-53.png

Screenshot_2017-05-18-19-56-44.png

ny bild klockor.png

Tack ks för ett toppen forum och för annonsplatsen! :)
 
Senast ändrad:
Topp