• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Vintage!

deddas

Rolex
Pris
Olika
Returpolicy
Nej.
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej!
Vill sälja av lite grejer som används för lite. Hoppas att det är okey att jag även har med länkar i annonsen, om inte, får jag ta bort dem. Ingen servicehistorik på klockorna om inte annat anges. F2f i Stockholm är möjligt och klockorna kan skickas, enligt köparens önskemål och kostnad.
Ingen retur på dessa då pengarna ska in i annat (som vanligt...).
Bilderna är också en del av beskrivningen.
Helst inga byten. Om byten så pengar åt mitt håll.
Är man intresserad av flera klockor går det säkerligen att diskutera någon form av "paketpris".

Frågor eller anspråk tas i PM eller i lämplig tråd på forumet.
Tack KS för chansen att få annonsera!

Tissot Bumper:
33mm. Snurrar upp bra och inte märkt av någon märkbar tidsavvikelse. 16 mm mellan luggarna. Gravyr på baksidan. Kommer Head only. Pris: 1,7(1,8)(2)k
IMG_9420 copy.jpg
Screenshot_20200314-143432-1.jpg

Tissot Antimagnetique 30,5-31mm:
Lysmassa har lossnat ifrån visarna och vet faktiskt inte om kronan är original? 16mm mellan luggarna. Snurrar upp bra och jag har inte märkt av någon markant gångavvikelse. Kommer Head Only. Pris: 500(600)(750)kr
IMG_9422 copy.jpg


Tissot Antimagnetique 35mm:
Stora modellen. Ommålade visare och lite skador på tavlan. 18 mm mellan luggarna. Tyvärr slitna lugghål. Snurrar upp bra och inte märkt av någon markant gångavvikelse. Kronan antagligen bytt. Gravyr på baksidan. Klockan kommer Head only. Pris: 700(800)(1k)kr
IMG_9409 copy.jpg

P_20200302_130220.jpg

P_20200210_153654-1.jpg


Belinda Dykare med s.k ADB-boett:
Köpt på forumet i höstas/vintras. Mäter ca. 35,5mm och har 19mm mellan bandhornen. Kommer som Head Only. Lite skador på tavlan samt att den är något trög i det manuella uppdraget och lite rassel från rotorn. Går dock okey trots detta. Pris: 500(600)(750)kr.
IMG_9417 copy.jpg

Screenshot_20200314-143600-1.jpg

Viking Sport Spirofix:
Mäter ca. 34mm. 17mm mellan luggarna. Blank tavla med lite skador och antagligen bytta visare. Minst ommålade iaf. Går okey och snurrar upp lätt.
Pris: 800kr(1k)(Såld!).
IMG_9418 copy.jpg

Revue Sport Exclusive (Såld!):
Tropical tavla. Mäter ca 32-33mm men bärs större pga att det är ca. 20mm mellan luggarna. Går utan nämnbar tidsavvikelse och snurrar upp lätt.
Pris: 600(750)kr.
IMG_9419 copy.jpg
P_20200307_143124.jpg

Renoveringsobjekt (Alla sålda!):
Dessa tre klockor är i behov av service. De går alla att dra upp och tickar då igång men tappar mycket tid relativt snabbt också. Svalan (Såld!) klockan tror jag har en relativt fin blank tavla under det slitna glaset. Mäter ca. 33-34mm och har 18mm mellan luggarna. Certina Laboran har fått sig en törn på tavlan, vid 8-9 och även en repa på backlocket. Den mäter ca. 33-34mm. Certinan är ca. 34mm och har 18mm mellan luggarna.
Pris: 200kr för Svalan, 150kr för Laboran (Såld!) och 100kr för den sista Certinan (Såld!).
IMG_9404 copy.jpg

IMG_9402 copy.jpg

IMG_9399 copy.jpg

Länkar:
Guldplätterad Omega länk som är JB champion märkt(Såld!):
Passar 18mm:s luggar och guldplätteringen är sliten. Medföljer ändlänkar men tror inte de är original Omega. De är även ganska tillböjda.
Pris: (500)400kr
IMG_9390 copy.jpg
IMG_9391 copy.jpg



Nyproducerad nitad länk(Såld!):
Passar för 20mm:s luggar och är knappt använd. Kommer inte ihåg vart jag köpt den. Medföljer ändlänkar. Pris 200kr.
IMG_9397 copy.jpg


Beads of Rice (Såld!):
Passar 18mm:s luggar och har raka ändlänkar. Pris: 500(600)kr.
BeadsofRice_Final.png

Två Rallylänkar:
Till sist två rallylänkar där den första rallylänken tyvärr är skadad vid den ena änden. Jag har markerat detta på bilden. Vet inte hur svårt/lätt det är att åtgärda. Båda borde ta, enligt mina mått, mellan ca. 16-20mm. Det är dessutom flex i viklåsen på båda dessa. Pris: 100(150)kr för den skadade och 200(300)(400)kr för den andra.
IMG_9394 copy.jpg

IMG_9392 copy.jpg


Mvh
Deddas
 
Senast ändrad:
Topp