• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad VintageBONANZAutförsäljning! Squale SÅLD . Okeah SÅLD ! Endast SuperCompressor kvar! PRISSÄNKNING!

KMS

Rolex
Vill inte vara en flippare men likväl hamnar jag här ändå. Tänkte återigen fokusera på 1 klocka istället för mängdträningen jag sysslar med nu...

Silverwavesarna får stanna men nu ryker de andra sidospåren och blicken riktas mot lite dyraredykardinkor! Eller något innanmånlandningmedrakaluggaraktigt. Fokuset är trots allt halvfokuserat...:)

SÅLD Först ut, nyinköpt rysskronograf Okeah/Ocean. Poljot 3133 urverk. 39 X 46 i storlek. Kronografen strular lite och klockan tappar ca 5 min på 24 t. Boettlocket kan enligt Fixoflex vara utbytt. Tavlan har spår av användning...
Därtill kommer det en sprojlans ny tavla. Så man kan ändra utseendet om man nu vill det.
Överlag cool klocka men har sina issues!
Pris 1600 1300 kr.
1.JPG




SÅLD! Dinka nr 2. Squale Super 20 atmos tillsammans med Barrett. Ca 38 mm, ingen skruvad krona. Vridringen är stationär så tillvida att den inte går att snurra på. Även denna relativt nyinköpt i ett impulsivt läge...
Håller tiden bra. Tappad lume på sekundvisaren samt minutvisaren. Inga märken att tala om för att vara vintage. Överlag cool klocka men har sina issues!
Pris 2100 kr.


IMG_2746.JPG




Dinka nr3. Denna drog igång mitt Supercompressor letande. Elgé Genéve.
https://klocksnack.se/threads/sista-klockan-för-i-år-supercompressor.16810/
36 mm som sig bör. Originalkronor båda två. Glaset är fint (2 vanliga problemområden). Väldigt fin tavla och överlag fint skick på klockan. Snabbar sig ca 3-5 min på 24 t. Sitter på ett cheepo63 strap. Kan också fås på lite olika gummistrap om man föredrar det. Väldigt fint skick på tavlan, innerringen snurrar smidigt och är lätt att ställa. En klassiker helt enkelt och betydligt billigare än tex Wittnauer, Bulova och dylikt med likadan design.
Överlag cool klocka men har sina små issues (som alla 50åringar:) )! Bytes gärna mot Speedy, SM300, Baby ploprof, Rolex, Tudor.


Pris 2700 kr. 2500 kr!

5.JPG



6.JPG



7.JPG



8.JPG



9.JPG



10.JPG


IMG_2730.JPG


ImageUploadedByTapatalk1418401846.186166.jpg


ImageUploadedByTapatalk1418401863.935322.jpg


ImageUploadedByTapatalk1418401887.167068.jpg



Är det något som är oklart så skicka ett PM!
Kan tänka mig att byta mot tidigare nämnda dinkor!

Returpolicy: Öppet köp i 24 timmar.

IMG_2740.JPG



Tack KS för annonsplats och grymt forum!
 

Bilagor

  • IMG_2723.JPG
    IMG_2723.JPG
    271.2 KB · Visningar: 834
  • IMG_2724.JPG
    IMG_2724.JPG
    208.2 KB · Visningar: 827
  • IMG_2726.JPG
    IMG_2726.JPG
    210.7 KB · Visningar: 836
  • IMG_2736.JPG
    IMG_2736.JPG
    151.7 KB · Visningar: 505
  • 2.JPG
    2.JPG
    328.4 KB · Visningar: 499
  • 3.JPG
    3.JPG
    286.9 KB · Visningar: 490
  • 4.JPG
    4.JPG
    252.4 KB · Visningar: 496
Topp