• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintagedykare, Sigel super squale

felixSch

Omega
Hej! Säljer 2 vintageklockor och ett NOS läderband.

1. Sigel super squale 30 atmos. Automat med datum utan quick-set. Servad 2015-12, kvitto på detta finns. Ca 38mm utan kronan som är signerad. Skruvad krona. Dykarring som går att snurra åt båda hållen. 20mm mellan bandhornen, säljes head-only.
3200 kr, 3700kr + frakt.

IMG_20160925_142402.jpg

IMG_20160914_153221.jpg

Squale1.JPG

Squale2.JPG


SÅLD! 2. Longines tre tacche, 30mm utan krona. Årtal ca 1940. Bärs större som det brukar skrivas, mycket fint "step case" och typiska baksidan med tre skåror. Fasta bandstift och 15mm mellan bandhornen. Den svarta tavlan är i bra skick för sin ålder, har färgsläpp på några ställen och ett märke vid kl 10 eventuellt från någon urmakare som ej varit så varsam. Visarna är enligt mina efterforskningar original, har blivit målade någon gång under årens lopp och nu har färgen släppt på flera ställen. Manuell, går och håller tiden inom 1 min/24h, lätt i uppdraget. Tror även att krona och glas är original. Kommer på läderband med öppna ändar.
2000kr, 3000kr + frakt.
Longines1.JPG

Longines2.JPG


SÅLT! 3. NOS Hirsch peccary-läderband. Köpt för några veckor sedan men är för långt för mig. Väldigt fin matt och mörkbrun färg. 18mm brett och smalnar av till 14mm. Längd 115mm och 71mm. Kommer med omegaspännet på bilden.
270kr + frakt.
Hirsch.JPG


Retur på alla objekt inom 48h om något skulle avvika från beskrivningen.

Tack KS för annonsplatsen!
 
Senast ändrad:
Topp