• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagefolk - rösta på min Polerouter!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Igår såg jag på Instagram en blänkare om att det var sista dagen att inkomma med bidrag för att delta i en ”Wristshot”-tävling anordnad av New York baserade WatchTime Magazine. Jag taggade fem sex bilder och idag fick jag meddelande om att ett av mina bidrag valts ut som en av tio finalister! När jag gick in för att titta upptäcker jag att jag ligger tvåa i omröstningen och att redan 263 personer röstat på min bild. Bara åtta bilder efter ledaren (IWC Aquatimer)!

5D24EAFA-CF85-4385-9420-93E2F729B8E3.png

Min bild på min Universal Genève Polerouter från 1955. Bilden tog jag förförra vintern.

Här är länk till bilderna och röstningen. Lägg gärna en röst på mig!
https://www.watchtime.com/wristwatch-industry-news/quizzes/vote-watchtime-wrist-shot-contest-2/

Topp fem vinner en tidningsprenumeration och vinnaren får dessutom gå på någon mässa i NY (dock ingår inte resan dit eller uppehälle...)

//Rozzy :)
 
Senast ändrad:

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Tog inte lång tid innan du tog ledningen :D helt klart värd det också, lite roligare med bra wristshots än standard wristshots!

Hoppas du vinner nu
 

Psykel

Patek
Röstat! Rejäl ledning nu, 413 mot tvåan på 294. Din bild är ju fantastisk som alltid, men det var ju inte mycket till konkurrens... På dom flesta var det förmodligen klockan i sig och inte fotot som valdes ut.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack alla för röster och tillrop! Ja, nu leder min bild och det är helt klart pga KS-effekten, dvs att ni hoppat in och hjälpt till. I meddelandet från WatchTime uppmanas man att promota sin bild i sociala medier (typ på mitt Insta). De hade kanske inte räknat med att Skandinaviums största klockforum skulle ställa sig bakom och kunna backa up! :D

Tyvärr ingår inte resan och boende till NY i förstapriset, så det skulle jag få bekosta själv. Lustigt nog var jag nyss i The Big Apple så sent som i maj så vi får väl se hur det blir vid en eventuell vinst. Röstningen kommer fortlöpa under två veckor, så den mesta tiden är kvar, så mycket kan hända.

En homage till tävlingsbilen, dagens klocka fotad för tjugo minuter sedan;
7AA2DF19-564F-4FE0-977F-6E3014CBA9D6.jpeg


(och ja, bilen står stilla när jag fotade)

//Rozzy
 

gurk

Omega
Röstade precis, färgerna går ihop väldigt bra och de andra bidragen må ha bättre skärpa men de är inte bättre bilder för det.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Tack alla för röster och tillrop! Ja, nu leder min bild och det är helt klart pga KS-effekten, dvs att ni hoppat in och hjälpt till. I meddelandet från WatchTime uppmanas man att promota sin bild i sociala medier (typ på mitt Insta). De hade kanske inte räknat med att Skandinaviums största klockforum skulle ställa sig bakom och kunna backa up! :D

Tyvärr ingår inte resan och boende till NY i förstapriset, så det skulle jag få bekosta själv. Lustigt nog var jag nyss i The Big Apple så sent som i maj så vi får väl se hur det blir vid en eventuell vinst. Röstningen kommer fortlöpa under två veckor, så den mesta tiden är kvar, så mycket kan hända.

En homage till tävlingsbilen, dagens klocka fotad för tjugo minuter sedan;
7AA2DF19-564F-4FE0-977F-6E3014CBA9D6.jpeg


(och ja, bilen står stilla när jag fotade)

//Rozzy
Klart du ska vinna det här! Röstat fyra gånger nu, två mobiler, en ipad och en dator. :angel:
 

Camo00

Patek
Igår såg jag på Instagram en blänkare om att det var sista dagen att inkomma med bidrag för att delta i en ”Wrist shot” tävling anordnad av New York baserade WatchTime Magazine. Jag taggade fem sex bilder och idag fick jag meddelande om att ett av mina bidrag valts ut som en av tio finalister! När jag gick in för att titta upptäcker jag att jag ligger tvåa i omröstningen och att redan 263 personer röstat på min bild. Bara åtta bilder efter ledaren (IWC Aquatimer)!

5D24EAFA-CF85-4385-9420-93E2F729B8E3.png

Min bild på min Universal Genève Polerouter från 1955. Bilden tog jag förförra vintern.

Här är länk till bilderna och röstningen. Lägg gärna en röst på mig!
https://www.watchtime.com/wristwatch-industry-news/quizzes/vote-watchtime-wrist-shot-contest-2/

Topp fem vinner en tidningsprenumeration och vinnaren får dessutom gå på någon mässa i NY (dock ingår inte resan dit eller uppehälle...).

//Rozzy :)
Done!!
 
Topp