• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintageklocka ni ångrade att ni sålde...

Jens

Greedo
Jag får väl börja.
Jag ångrar så in i helvete att jag sålde min Tudor sub daterad 1968 med ros-loggan.
Köpte den billigt -99 och sålde den några år senare för det dubbla, så det var en ingen dålig affär, men har saknat den sen dess.
Med facit i hand så skulle jag naturligtvis behållit den.
Tyvärr inga bilder, den här tråden har blir ju så mycket roligare med just bilder...

Lätta era hjärtan i den här tråden, även jag ska fylla på om jag kommer på nån annan som jag ångrat.

Jens
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tänkte efter ordentligt; egentligen ingen. Tunga bryderierna brukar vara strax innan men ingen ånger efteråt. Bildligt som att slita bort ett plåster ;)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Saknar klockan som startade mitt klockintresse. Hittade den på loppis för 75:-. Samtidigt, hade jag inte sålt den och köpt en annan hade nog intresset stannat där kanske.


Longinesfixedstoneshot.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nog bara denna som jag saknar:
DSC_0188.jpg

Blå tavlan var väldigt fin och priset billigt. Försökt hitta den igen men utan lycka. Hade en i svart ett tag (nu hos klockodile) men var aldrig samma kärlek tyvärr.

Lite den här, mest för att jag köpte och sålde den rätt billigt...
null_zps5edc8050.jpg


Sen finns det många jag tänker jag saknar men nog inte gör egentligen utan mer "inbillning".
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Saknar klockan som startade mitt klockintresse. Hittade den på loppis för 75:-. Samtidigt, hade jag inte sålt den och köpt en annan hade nog intresset stannat där kanske.
Ett sånt där loppisfynd jag drömmer om...:)

Jag har inte flippat så mycket men ångrar bittert att jag sålde denna JLC Snowdrop med originalband och spänne på, hur tänkte jag egentligen:

IMG_5588.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det här gänget ångrar jag att jag flippade:

En skitfin Mondaine för kaffepengar...högst oklart varför jag flippade den.



Att jag släppte dessa två i en trade är ett mysterium av bibliska proportioner. Jag älskar Heuer och de här två var verkligen skitfina. Särskilt den undre med manuellt valjoux 72-verk.






Ytterligare en obegriplig flipp...en Omega jag lurade av jakob.dala men som jag flippade vidare efter några dagar.


Och en till Omega, en RIKTIG Jedi!



Lite blandade vintage jag också saknar...















Lustigt nog är en Tudor Sub 79090 en klocka jag saknar mer än någon Rolex jag flippat.



504433A1-CEAC-4AFE-9806-666158C06B85-53127-000045B96C48239B_zps8fd48cd5.jpg



F*n...jag börjar nästan lipa när jag tittar igenom alla gamla bilder... :D

Det mest tragiska är att jag nästan alltid flippar för att det ska hända något snarare än att måste. Men självklart stannar det ju en del kul i lådorna...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fina klockor ni har flippat!

Den enda som jag har lite ågren för att jag sålde, är denna Roamer rotodate, som jag hittade på Myrorna för 25 spänn. Cool baksida och kupat plexi med integrerad datumlupp. Dubbelkupor är Da shit :) Fast egentligen ångrar jag inget :) "It's better to regret something you did, than something you didn't do!"


 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltså, Denke du måste fan löpa gatlopp för att du sålde den andra Heuern. Helvete vilken dinka. Vart tog den vägen?

Jag lipar också...:(

Till en engelsk samlare som typ två dagar efter att han köpte den av mig flippade den vidare för typ 50% MER än vad han betalade mig. Vilket iofs inte är något som jag har synpunkter på. Men det riktigt jävliga är att jag hade chansen att köpa tillbaka den för ungefär en månad sedan men svarade en dag för sent på ett PM och missade den...

Det är inte en vansinnigt dyr klocka, men den växer inte direkt på träd... :(
 

Jens

Greedo
Det här gänget ångrar jag att jag flippade:

En skitfin Mondaine för kaffepengar...högst oklart varför jag flippade den.



Att jag släppte dessa två i en trade är ett mysterium av bibliska proportioner. Jag älskar Heuer och de här två var verkligen skitfina. Särskilt den undre med manuellt valjoux 72-verk.






Ytterligare en obegriplig flipp...en Omega jag lurade av jakob.dala men som jag flippade vidare efter några dagar.


Och en till Omega, en RIKTIG Jedi!



Lite blandade vintage jag också saknar...















Lustigt nog är en Tudor Sub 79090 en klocka jag saknar mer än någon Rolex jag flippat.



504433A1-CEAC-4AFE-9806-666158C06B85-53127-000045B96C48239B_zps8fd48cd5.jpg



F*n...jag börjar nästan lipa när jag tittar igenom alla gamla bilder... :D

Det mest tragiska är att jag nästan alltid flippar för att det ska hända något snarare än att måste. Men självklart stannar det ju en del kul i lådorna...

Fan Denke, den Speedyn (mark??) skänkte du väl nästan bort?!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Till en engelsk samlare som typ två dagar efter att han köpte den av mig flippade den vidare för typ 50% MER än vad han betalade mig. Vilket iofs inte är något som jag har synpunkter på. Men det riktigt jävliga är att jag hade chansen att köpa tillbaka den för ungefär en månad sedan men svarade en dag för sent på ett PM och missade den...

Det är inte en vansinnigt dyr klocka, men den växer inte direkt på träd... :(

Okej, känns som att den är long gone då. Jag har mer eller mindre bestämt mig att en Heuer blir nästa köp och typ en exakt sån som du ägt :)
Som du säger, de växer inte på träd så tålamod krävs väl antar jag.

Kul att min gamla Tudor gjorde avtryck på dig. Jag kan känna att det ibland är den jag också saknar mest, säkert mycket för att det var den första "riktiga" klockan jag ägde och vägen in i dårskapen. Kanske man skulle ta och börja kika sig runt efter en sån, vad det lider. Mycket klocka för pengarna onekligen.

Bjuder på lite bilder av ibland saknade ur.

XbQlqjg.jpg


T4yg2h1.jpg


9ndfFJs.jpg


GPUAufL.jpg


V41OlN3.jpg
 

Sond

Patek
Jag ångrar bittert att jag sålde min Omega Pie Pan. Jag sålde av ett antal klockor för några år sedan då jag tyckte att jag hade hamnat i ett läge där jag lite för maniskt köpte på mig klockor allt för lättvindigt. En av mina favoriter var en Pie Pan som jag gillade mycket. Men jag tog ett felbeslut och sålde den. Jag hade köpt den lite dyrt och fick inte ens tillbaka köpesumman. Så dubbelfel kan man väl kalla det.

Den såg ut så här(lånad bild från nätet).
VINTAGE-Omega-Constallation-Gold-Filled-1-1.jpg


Håller just nu på att fundera på vart i min inköpsstrategi den bör hamna. Den ligger inte och kommer nog inte hamna på första plats trots att jag verkligen vill ha en igen. Men bland de tre, fyra kommande klockorna ligger den. Men det innebär att vi pratar om 3-6 år om inte ekonomin ändras radikalt. Sedan kan allt ändras blixtsnabbt och helt plötsligt har man införskaffat en, bara så där..:angel:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jävla tråd! Under natten dök ytterligare en ångerflipp upp.
Denna Heuer i grymt skick med originallänk. Gjorde mig dessutom till (och snäppet fattigare) och ordnade ett customband från ABP... Ångrar djupt!

RMhN9Ki.jpg




Kpmi1pg.jpg


Den var häftig!

Bra tråd det här. Den får mig att hålla fast i min gamla Longines kostymare och Sicura dykare som aldrig används, men ändå känns trevliga att ha i lådan. Dom ger ju ändå inte så många kronor på kontot.
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Rädslan för ånger och ångest över sånt här är anledningen till att jag hittills inte sålt en enda klocka och antagligen inte kommer göra det heller om inte något väldigt oförutsett sker med ekonomin. Är dock väldigt glad att ni andra sväljer er ånger så att jag får tillfälle att köpa på mig mer än vad jag borde.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Rädslan för ånger och ångest över sånt här är anledningen till att jag hittills inte sålt en enda klocka och antagligen inte kommer göra det heller om inte något väldigt oförutsett sker med ekonomin. Är dock väldigt glad att ni andra sväljer er ånger så att jag får tillfälle att köpa på mig mer än vad jag borde.

Fast ånger och saknad är ju inte samma sak... ;)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jävla tråd! Under natten dök ytterligare en ångerflipp upp.
Denna Heuer i grymt skick med originallänk. Gjorde mig dessutom till (och snäppet fattigare) och ordnade ett customband från ABP... Ångrar djupt!

RMhN9Ki.jpg


Kpmi1pg.jpg


Fy fan, vad gjorde att du kuskade iväg den där? En minty Heuer gör man sig inte av med ;)
 
Topp