• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagekronograf hittar hem

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag har kännt ett behov av att komplettera samlingen med en mustig vintagekronograf. Jag har ju en Heuer Carrera från tidigt 70-tal, men jag har kännt att jag föredrar 60-talskronografer. En storebror till Carreran vore trevlig. Missade en Heuer Autavia på en Tradera-auktion i höstas. Har spanat efter den modellen därefter, men dom är inte lätta att hitta realistiskt prissatta.

Lördagkväll satt jag och slösurfade och kollade utbudet på Ebay. Där fanns den! Den ska jag ha. Auktionen avslutades på söndagen. Säljaren var svensk. Redan idag kunde jag hämta ut mitt paket.

Paketet

Snygg ask

Där låg den

Mums!

och en förening med lillebror

två pandor

och på natoband


Klockan heter Heuer Autavia 7763. Namnet Autavia är ett gammalt Heuer namn och kommer från att man gjorde klockor till AUTomotive och AVIAtion. Mycket maffig klocka. Diametern är drygt 40 mm. Har läst att man levererade en liknande modell till Argentinas flygvapen.
Se mer i denna länk: http://www.hodinkee.com/blog/2009/1...gentinian-air-force-a-valjoux-72-powered.html


God natt.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
S*tan vad häftig! :woot:

Precis när jag börjat bli svag för gamla Heuer-kronografer på riktigt också! Helt klart onyttigt att se sänt här då!

Kul klocka! Grattis!
 

par

Patek
2-Faktor
Jo den är i bra skick. För att snacka Rolexspråk: Bevelsen är intakta. Hoppas tidshållningen är ok.


Fick hem min 73363 för 1-2 mån sen. Höll tiden i en vecka, nu är det service som gäller efter att den stannar efter en timme nu hehe=)
Fördelen är att 773X verken är billiga att hålla iordning känns det som och delar till just verken finns det gott om.
 
Topp