• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagelänkmys

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fick hem denna rackare idag och känner att jag måste dela en bild med er:

image.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fick hem. Köpt på nätet - eller ? Bland det jäkligaste jag sett i armbandsväg. Tänk att någon velat ha den på kroppen.... Trädgårdsmästare kanske.

Precis så, länk från 50-talet om inte tvättats på mycket länge. Det som sticker ut ur länken är kompakt smuts. Älskar att få hem smutsiga fina ting då de blir så jäkla mycket bättre med lite tvätt.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Länken är vidrig att titta på, men jag misstänker att slutresultatet blir desto trevligare.

Edit: såg nu, blev riktigt trevligt!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Dem där lär inte vara vanliga!? Riktigt tuff med flex, tror aldrig jag har sett någon sådan tidigare... Vilka klockor var den tänkt till att säljas med?
 

Patrik J

Rolex
Hehe, finns en anledning till att man aldrig ser dessa länkarna på dress-seamasters. Sportmodellena tjuvar länkarna!

De ska för bövelen inte sitta på några dressklockor överhuvudtaget. :mad: Jag har haft två i perfekt skick men var dum nog att sälja bort den ena. :banghead: Har dock kvar ett par ändlänkar #6 som är ungefär lika svårhittade. Är det såna till din länk också?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
De ska för bövelen inte sitta på några dressklockor överhuvudtaget. :mad: Jag har haft två i perfekt skick men var dum nog att sälja bort den ena. :banghead: Har dock kvar ett par ändlänkar #6 som är ungefär lika svårhittade. Är det såna till din länk också?

Klart de skall ha sportlänkar! De var ju nästan täta när de lanserades 1958, 30, eller var det 50m? Finns ju även någon sjuk variant i guld. Passar dock mycket bättre på de gamla dress-seamasterna än på constellation som jag sett någon på. Min länk sitter på ändlänkar #4, dvs 18 mm för de mindre seamasterna. Låste någonstans att de skulle ha 5 st flexlänkbitar, stämmer det? Har du lagat fjäderfunktionen? Tänkte ge mig på det då två av tre är kassa.
 
Topp