• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintageverk

rogart-63

Patek
Behöver lite hjälp. Vilket verk har en symbol med triangel och ett B inuti och 38 under ? .Letar efer passande stam . Kan någon fixa det utan bild ? Manuellt verk
 

rogart-63

Patek
Så här ser verket ut på nära håll .Här är märkningen .Hade tänkt mikla ihop den till min Pappa .Då min Mamma har en liknade av samma tillverkare Nidor .Har f.ö letat på Buser&cie utan att hitta något .

RSCN2100.JPG


RSCN2103.JPG


RSCN2104.JPG
 

leicaphile

Panerai
Tänkte bara skriva och säga att jag hittade en stam tillslut .På http://www.windingstems.com/windingstems.php .Verket är ett Nidor cal 38 .Om jag gissat rätt .Mycket trevligt ställe att handla ifrån .Kanske dyrare än från Ebay .Å andra sidan verkar dom ha en hel del olika stammar .

Verket är väl Busers. Och ja, du har med all sannolikhet gissat rätt. Du kan alltid dubbelkolla om verket är 10,5 ligne (1 ligne = 2,26mm).
 
Topp