• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vinylskiva problem..... Någon som är duktig på att bända plattor ?

MacRulez4ever

Guld
2-Faktor
Beställde en skiva nyss som jag gillar mycket, problemet uppstod när jag skulle spela den.
Jag märkte att det va en go "bubbla" på kanten. Vilket innebär att dom första säg 30-60 sekunderna går inte att spela , eftersom
nålen hoppar gött på bubblan när plattan snurrar. Sjukt irriterande.......

:rolleyes: ...... Vad är det bästa sättet att fixa detta. Utan att smälta hela skivan !
Tror ni att en hårfön på maxläget kan funka och mjuka upp skivan med, sedan kanske lägga en tyngd på hela skivan liksom förutom området där bubblan är.
När man har värmt upp vinylen på de skadade området lägger man ytterligare någon form av tyngd på just det området.
Hela skivan får ligga på ett stabilt underlag naturligtvis .
Eller någon som kanske rent av ha fixat ett sådant här problem förr ?
Foto 2017-02-24 17 39 13.jpg

Ska jag vara riktigt ärligt tror jag att det är kört.
Är det en ny platta? Hade nog returnerat den om jag hade varit du.

Ska jag vara riktigt ärligt tror jag att det är kört.
Är det en ny platta? Hade nog returnerat den om jag hade varit du.

Nej den är inte ny , har redan fått refund utan att behöva returnera skivan. Så i praktiken är den gratis och kanske värd att utföra experiment på ;)

Går de inte får jag helt enkelt hitta en till skiva !
Tänkte mest om någon visste hur man skulle kunna göra om problemet skulle uppstå på någon ovärderlig platta.

Nej den är inte ny , har redan fått refund utan att behöva returnera skivan. Så i praktiken är den gratis och kanske värd att utföra experiment på ;)

Går de inte får jag helt enkelt hitta en till skiva !
Tänkte mest om någon visste hur man skulle kunna göra om problemet skulle uppstå på någon ovärderlig platta.
Jag förstår, då är det ju lugnt.
Skulle personligen undvika värme då spåren är ganska så känsliga och värme kan förstöra den helt och hållet, även om nu skivan skulle bli rak. Försök plana ut den med någon slags tyngd är väl bra att prova. Men skulle ändå tro att det är kört ärligt talat.

Jag förstår, då är det ju lugnt.
Skulle personligen undvika värme då spåren är ganska så känsliga och värme kan förstöra den helt och hållet, även om nu skivan skulle bli rak. Försök plana ut den med någon slags tyngd är väl bra att prova. Men skulle ändå tro att det är kört ärligt talat.

Får väl försöka hitta något tungt och prova
planautmetodenmedtyngd i förstahand !

• Like
Reactions: Ako
Verkar ju kunna gå att fixa?
Men frågan är om det är värt besväret?
Får man fråga vad det är för skiva?
Är det Samantha Fox så tror jag att jag har en du gärna kan få :)

Tillbaka
Topp