• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din dress-vintageklocka med ovanlig urtavla!

JiiWe

Cartier
Hej,

Jag tycker det är läckert med vintageklockor med lite annorlunda urtavlor och tänkte därför att jag startar en tråd där ni kan dela med er av era bilder. Jag äger ännu ingen klocka av detta slag men jag planerar att köpa en inom närmaste framtiden. Här har ni två bilder på vintageklockor med lite annorlunda urtavla (bilder tagna från KS)

20131230_110117 (1).jpg
Omega-crown2_zps42295b68.jpg
Omega-blackwhite_zpse8ebde3e.jpg
 

JiiWe

Cartier
Förresten, uppdaterar tråden lite grann. Det handlar nu inte om att man måste visa sin egen vintageklocka med ovanlig urtavla utan det går utmärkt att bara posta en bild på någon klocka man sett på någon hemsida eller så. Vill ha in lite mer ögongodis i tråden!
 

JiiWe

Cartier
Fick den av mammas nya man. Hans pappa, som var diplomat i Teheran, köpte den ny vid en mellanlandning i Zürich i slutet av 60-talet.... :)

Ok, då har jag något att gå på! Någon gång i livet ska jag nog kunna lägga vantarna på en sån där... *börjar febrilt anteckna oläsliga tecken i ett anteckningsblock och tittar med drömmande blick mot fjärran*
 

malakim

Omega
Väcker liv i den här tråden - det borde väl finnas fler fina tavlor att visa upp?

Personligen är jag svag för den rutiga tavlan på min Elgin Holcomb.

adujare9.jpg
 
Topp