• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa ditt tyska armbandsur!

hooods

Panerai
2-Faktor
Min första tyska dinka, Damasko DA 353. Riktigt nöjd :)
fozdRfY.jpg
Grymt fin! Har kikat på dessa många gånger. Det är med fluorescerande tavla va? Bjud på några lumeshots isf!
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Grymt fin! Har kikat på dessa många gånger. Det är med fluorescerande tavla va? Bjud på några lumeshots isf!

Tack! Ja det stämmer. Absolut, har inga lumeshots just nu men kan fixa några imorgon :)

Stenhård! Kul med tyska klockor! Damasko är riktigt mycket klocka för pengarna!

Tack! Ja stenhård är bokstavligt talat vad den är :) kan inte att hitta en enda repa eller något som helst tecken på användning. Visserligen är den bara 5-6 månader gammal men ändå, sjukt hårt stål :cool:
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Typiskt att det skulle vara en limiterad version bara för att jag gillade den. :shifty: Är riktigt sugen på en Flieger från Stowa men kan aldrig bestämma mig för om jag vill ha en A eller B. Det jag vet är att den ska vara handjagad, vara utan datum och utan logga. Man kan tycka vad man vill om fejkad patina men på din passar det riktigt bra! :)
Fejkad patina? Denna har väl endast färgad lyssmassa ;)
 

ZWG Vader

Omega
Enda problemet är att det är så förbaskat svårt att se datumet om det är lite skumt ljus - vitt på rosa är inte bästa kontrasten. Men skulle inte vilja ha det på något annat vis möjligen utan datum i så fall.
Riktigt bra gjort att färgmatcha datumet på den! Det är ganska sällan man ser den ansträngningen.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Dåså, efter att ha haft Stowa i siktet länge men ändå lyckats köpa annat istället så blev det äntligen dax. Stowa marine classic 36mm.
O jäklar vad fin den är! Grym finish för pengarna och top grade ETA som hittills ligger runt 1-2 spd+. Inte mycket att klaga på här och synd bara att jag inte slog till tidigare. Tänkte lägga en liten recension på denna så småningom men som sagt toppklass på utförandet särskilt sett till pengarna. Stoor för att vara 36. Känns tex större än min Sinn 556a som definitivt inte bär litet för sina 38,5.
IMG_20191016_223534.jpg
IMG_20191016_142146.jpg
 
Topp