• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa er Enicar chronos!

KMS

Rolex
Kalasfin den där! Hoppas nu någon annan vågar visa sin när du har lagt ribban på världsrekordnivåer! :)
 

Tias.F

Cartier
Mycket fin, men de är svåra att få tag på i vettigt skick eller? Har kollat runt lite men det verkar som att många har ommålade tavlor eller bara allmänt risiga... Du skriver "här är en av mina", lägg gärna upp bildr på dina andra om du har fler eftersom det inte verkar vara någon annan som har en :)
 

meo_swe

Audemars
Nu ställer jag säkert en fråga som besvarats tusen gånger. Men Enicars sherpaserie verkar innehålla typ allt!är det bara ett coolt namn på klockorna, eller finns det någon tanke bakom den serien?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Nu ställer jag säkert en fråga som besvarats tusen gånger. Men Enicars sherpaserie verkar innehålla typ allt!är det bara ett coolt namn på klockorna, eller finns det någon tanke bakom den serien?
Det finns en tanke med modellnamnet och nedanstående modell på ett gäng tuffa klättrare uppför Mt. Everest och Lhotse sägs ha gett upphov till namnet Sherpa som sen användes flitigt på många modeller hos Enicar.
image.jpg
 

meo_swe

Audemars
Det finns en tanke med modellnamnet och nedanstående modell på ett gäng tuffa klättrare uppför Mt. Everest och Lhotse sägs ha gett upphov till namnet Sherpa som sen användes flitigt på många modeller hos Enicar.
image.jpg
Det är alltså Enicars toolserie så att säga? Låter ganska vettigt såhär i efterhand. Tack! :)
 
Topp