• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa era bokhyllor.

P-A

Sir Spamalot
Bland det första jag tittar på när jag kommer hem till folk är deras bokhylla då jag tycker att den säger ganska mycket om de som bor där.
Hur ser era bokhyllor ut?

Här är min iaf.
image.jpg
 

Lolle

Panerai
Jag skulle egentligen vilja ha ett rum med bokhyllor, fåtöljer, LP spelare mm men tyvärr får vi kompromissa trots relativt rymligt hus.

Kontentan är att det fanns inte riktigt plats för bokhyllor någonstans, så jag byggde en anpassad längst med trappnedgången - ett utrymme som bara "slösades" bort i övrigt.

Böckerna är alltifrån fantasy och lättsmält deckare/thriller till en hel del fackböcker främst om bilar/motorsport, klockor, prylar mm
image.jpeg

image.jpeg
 

P-A

Sir Spamalot
Jag skulle egentligen vilja ha ett rum med bokhyllor, fåtöljer, LP spelare mm men tyvärr får vi kompromissa trots relativt rymligt hus.

Kontentan är att det fanns inte riktigt plats för bokhyllor någonstans, så jag byggde en anpassad längst med trappnedgången - ett utrymme som bara "slösades" bort i övrigt.

Böckerna är alltifrån fantasy och lättsmält deckare/thriller till en hel del fackböcker främst om bilar/motorsport, klockor, prylar mm
image.jpeg

image.jpeg

Snyggt!
 

demondave

Rolex
Som son till en tidigare bibliotekarie har böcker en viktig plats i tillvaron. Föredrar faktiskt pockets, less snobberi och väldigt hanterbara när man läser. Nu någon överbelamrad Ikea-hylla som rumsavdelare, men ska fixa något nytt i vinter när jag flyttar.

Gillar inte riktigt dammsamlingsfaktorn i en bokhylla ur städperspektiv. Kan ett halvhögt sideboard av köksöverskåp med luckor vara något tro? Tänker mig vägg till vägg i vardagsrummet. Lite delad inför lucktyp än. Vita är ju vitt och fräscht, men gömmer ju böckerna helt. Glas visar att det inte är en analfabets boende, men kan kännas väldigt vitrinskåp-igt. Vad tror läsarpanelen?
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Som son till en tidigare bibliotekarie har böcker en viktig plats i tillvaron. Föredrar faktiskt pockets, less snobberi och väldigt hanterbara när man läser. Nu någon överbelamrad Ikea-hylla som rumsavdelare, men ska fixa något nytt i vinter när jag flyttar.

Gillar inte riktigt dammsamlingsfaktorn i en bokhylla ur städperspektiv. Kan ett halvhögt sideboard av köksöverskåp med luckor vara något tro? Tänker mig vägg till vägg i vardagsrummet. Lite delad inför lucktyp än. Vita är ju vitt och fräscht, men gömmer ju böckerna helt. Glas visar att det inte är en analfabets boende, men kan kännas väldigt vitrinskåp-igt. Vad tror läsarpanelen?
Kör du IKEA (= Billy) finns det glasdörrar som du kam sätta upp tyg/bilder i som front.
 

Edin

Panerai
Som son till en tidigare bibliotekarie har böcker en viktig plats i tillvaron. Föredrar faktiskt pockets, less snobberi och väldigt hanterbara när man läser. Nu någon överbelamrad Ikea-hylla som rumsavdelare, men ska fixa något nytt i vinter när jag flyttar.

Gillar inte riktigt dammsamlingsfaktorn i en bokhylla ur städperspektiv. Kan ett halvhögt sideboard av köksöverskåp med luckor vara något tro? Tänker mig vägg till vägg i vardagsrummet. Lite delad inför lucktyp än. Vita är ju vitt och fräscht, men gömmer ju böckerna helt. Glas visar att det inte är en analfabets boende, men kan kännas väldigt vitrinskåp-igt. Vad tror läsarpanelen?

Är inte alla pockets samma format på? då kan du ju få en riktigt tight bokhylla där inget dam kan rymmas (och man inte får ut böckernaheller :p ) .

Själv har jag oerhört lite böcker då jag inte läser skönlitterära böcker mer än jag måste som dyslektiker som nyss slutat plugga. De böcker jag äger är mer av Coffee table typen då det är sjyst med böcker med fina bilder att bläddra i (men inte läsa).
 

hedbrg

Panerai
Nyligt flyttad så böckerna ligger fortfarande nedpackade, men föredrar pocket just för att dom blir så ordnade i hyllan.
 

demondave

Rolex
Är inte alla pockets samma format på? då kan du ju få en riktigt tight bokhylla där inget dam kan rymmas (och man inte får ut böckernaheller :p ) .

Själv har jag oerhört lite böcker då jag inte läser skönlitterära böcker mer än jag måste som dyslektiker som nyss slutat plugga. De böcker jag äger är mer av Coffee table typen då det är sjyst med böcker med fina bilder att bläddra i (men inte läsa).

Har en tanke på en tight stringhylla.. Eller ja, flera hyllor lär gå åt. Tyvärr diffar även pockets i höjd, men borde kunna få ihop hela hyllplan med samma höjd och några med lite diverse höjder, har ju endel inbundet och storpocket också. Man kanske bara får gilla läget, böcker är ju en skön livgivare till ett rum.

Funderat lite på ett hörn i vardagsrummet med ett par sköna fotöljer, ett bord för glaset och bra läslampa, så hyllor där skulle ju ge rätt stämning.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag skulle egentligen vilja ha ett rum med bokhyllor, fåtöljer, LP spelare mm men tyvärr får vi kompromissa trots relativt rymligt hus.

Kontentan är att det fanns inte riktigt plats för bokhyllor någonstans, så jag byggde en anpassad längst med trappnedgången - ett utrymme som bara "slösades" bort i övrigt.

Böckerna är alltifrån fantasy och lättsmält deckare/thriller till en hel del fackböcker främst om bilar/motorsport, klockor, prylar mm
image.jpeg

image.jpeg
Riktigt snyggt bygge måste jag säga:)
 
Topp