• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🔩 Visa era lume-shots

BillyBaxter

Breitling
Äh, vi kör en till :cool: Omega Planet Ocean 2500.
00000IMG_00000_BURST20200221220736187_COVER~2.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Galet fina lumen i dom dÀr, hur lÀnge hÄller det i sig ?
Som den ser ut nyladdad Àr det inte lÀnge. NÄgra minuter kanske. Sen gÄr det ju att lÀsa av tiden i mörkt rum hela natten iaf, men som med de flesta andra klockor tycker jag kraften i lumen Àr rÀtt kass Àrligt talat (efter en stund utan laddning alltsÄ).
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Satt och försökte fĂ„ till en vettig bild pĂ„ lumen igĂ„r kvĂ€ll. Är ju sĂ„ sjukt svĂ„rt att fĂ„ fokus och bra skĂ€rpa? I alla fall i en becksvart miljö.
Jag lyckas inte i nĂ€rheten av att fĂ„ till en sĂ„ bra bild som ovanstĂ„ende inlĂ€gg av bla @Öbo och @Bondegatan, Ă€ven om jag testar mig fram i olika bakrundsljus.
Bilden Àr tagen med mobilkamera (iPhone XR) och hade laddat lumen med en vanlig lampa ifall det spelar nÄgon roll (vet att UV-lampor Àr the shit).:)
IMG_1479.JPEG
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Satt och försökte fĂ„ till en vettig bild pĂ„ lumen igĂ„r kvĂ€ll. Är ju sĂ„ sjukt svĂ„rt att fĂ„ fokus och bra skĂ€rpa? I alla fall i en becksvart miljö.
Jag lyckas inte i nĂ€rheten av att fĂ„ till en sĂ„ bra bild som ovanstĂ„ende inlĂ€gg av bla @Öbo och @Bondegatan, Ă€ven om jag testar mig fram i olika bakrundsljus.
Bilden Àr tagen med mobilkamera (iPhone XR) och hade laddat lumen med en vanlig lampa ifall det spelar nÄgon roll (vet att UV-lampor Àr the shit).:)
IMG_1479.JPEG
Jag har lÄngt ifrÄn kolsvart i rummet nÀr jag fotat. Har ocksÄ XR. Tror nyckeln ligger dÀr. Ljuset Àr ju A-O.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Satt och försökte fĂ„ till en vettig bild pĂ„ lumen igĂ„r kvĂ€ll. Är ju sĂ„ sjukt svĂ„rt att fĂ„ fokus och bra skĂ€rpa? I alla fall i en becksvart miljö.
Jag lyckas inte i nĂ€rheten av att fĂ„ till en sĂ„ bra bild som ovanstĂ„ende inlĂ€gg av bla @Öbo och @Bondegatan, Ă€ven om jag testar mig fram i olika bakrundsljus.
Bilden Àr tagen med mobilkamera (iPhone XR) och hade laddat lumen med en vanlig lampa ifall det spelar nÄgon roll (vet att UV-lampor Àr the shit).:)
IMG_1479.JPEG
Jag Àr lÄngt ifrÄn en mÀsterfotograf. Snarare motsatsen faktiskt. Jag hade inte helmörkt i rummet nÀr jag tog min bild. Det tog nog ca 5 försök innan jag kunde hÄlla telefonjÀveln tillrÀckligt stilla och dessutom lyckas hitta fokus pÄ rÀtt stÀlle för att fÄ nÄgorlunda skÀrpa. Det jag lyckats klura ut Àr att det gÀller fotografering Àr att det gÀller att hÄlla telefonen stilla, vilket jag tycker Àr svÄrt nÀr man fotar klocka som sitter pÄ arm eftersom man dÄ bara har en hand att hÄlla telefonen (kameran...) med. Jag Àr vÀl kanske mer darrhÀnt Àn andra iofs.
Jag plÄtar förresten med en iPhone XS.
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Detta Àr sÄ nÀra originalet jag kommer, men Àr fort JPG-komprimerad :(
Den Àr 1,8M nÀr jag laddar upp den, men tror Àven den komprimeras hÀr?

49F1720B-5D7B-43EE-B03A-222B0822BC21_zps10cmgntz.jpg
Snyggt! Det Àr möjligt men fortfarande bra mycket bÀttre Àn den första du la upp :)
Lugnt om jag tjyvar den för att anvÀnda som bakrundsbild ? ;)
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det gÄr sÄ bra sÄ.. kan maila den betydligt större filen jfr med den om man laddar ned frÄn KS direkt
JĂ€vligt off topic.
Klippte till bilden lite sÄ den passar upplösningen pÄ skÀrmen bÀttre, hÀr Àr resultatet :) Tack :)
Sorgkanten pÄ höger bild/skÀrm Àr inte dÀr irl utan det blev bara sÄ nÀr jag printscreenade bilden eftersom jag har tvÄ skÀrmar med olika upplösning inkopplade.
skrivbord 4.jpg
skribord 3.jpg
 
Senast Àndrad:

Chrisse

Patek
2-Faktor
JĂ€vligt off topic.
Klippte till bilden lite sÄ den passar upplösningen pÄ skÀrmen bÀttre, hÀr Àr resultatet :) Tack :)
Sorgkanten pÄ höger bild/skÀrm Àr inte dÀr irl utan det blev bara sÄ nÀr jag printscreenade bilden eftersom jag har tvÄ olika stora skÀrmar inkopplade.
skrivbord 4.jpg
skribord 3.jpg

Snyggt :)
 
Topp