• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🔩 Visa era lume-shots

erhol

Omega
IMG_20200619_000440.jpg

Nethuns Scuba 500m
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det var inte riktat mot dig specifikt eller menat som en pik, jag tÀnkte bara att det kan vara kul att veta vad det Àr för modeller. :happyhappy:
Ibland tror jag att man (Àven jag) aktivt vÀljer att inte skriva ut det för att se om klockan kan identifieras enbart utifrÄn lume. ;) Vill nÄgon veta reffen bör den sÄklart ges.
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
Ibland tror jag att man (Àven jag) aktivt vÀljer att inte skriva ut det för att se om klockan kan identifieras enbart utifrÄn lume. ;) Vill nÄgon veta reffen bör den sÄklart ges.
Jag Àr rÀtt nyfiken av mig men man kÀnner sig bara som en dryg jÀvel om man frÄgar vad var och varannan modell heter. :bag:
 

OC_Peter

Omega
2-Faktor
SÄ eftersom jag blev ombedd att ta med den hÀr och inte bara i visa din samling, sÄ kör jag en re cap hÀr:

FYRVERKIRERIER Àr det INTE...

SÄg trÄden och tÀnkte lite, kanske dock inte tillrÀckligt, men vi kör ÀndÄ.
Bifogar en bild pÄ en lÄda med tjugpfyra slottar, alla Àr fyllda, men nÄgra klockor, vissa saknar lumen, eller lumen Àr helt enkelt slut.
Tre rader Ă„tta klockor i varje rad.
Högst upp till vÀnster (mörkt) Àr slot ett och lÀngst ner till höger Àr tjugofyra. Om du klickar pÄ bildenm (förstoring) sÄ suns fkatiskt ett par till.
SÄ frÄgan Àr av de som faktiskt lyser vilka kan du identifiera, nÄgon kan se vÀldigt lika ut men Àr olika modeller sÄ bonus poÀng för det.
IMG_20200625_005324[1].jpg


Jag fÄr det till sexton klockor med tydlöig av lumen. plus tvÄ som syns om du alltsÄ klickar pÄ bilden.
Ger det ett par dagar sÄ lÀgger jag ut "vanligt" foto senare som facit.
FÄr se om nÄgon "orkar"...

Mvh
Peter
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
SÄ eftersom jag blev ombedd att ta med den hÀr och inte bara i visa din samling, sÄ kör jag en re cap hÀr:

FYRVERKIRERIER Àr det INTE...

SÄg trÄden och tÀnkte lite, kanske dock inte tillrÀckligt, men vi kör ÀndÄ.
Bifogar en bild pÄ en lÄda med tjugpfyra slottar, alla Àr fyllda, men nÄgra klockor, vissa saknar lumen, eller lumen Àr helt enkelt slut.
Tre rader Ă„tta klockor i varje rad.
Högst upp till vÀnster (mörkt) Àr slot ett och lÀngst ner till höger Àr tjugofyra. Om du klickar pÄ bildenm (förstoring) sÄ suns fkatiskt ett par till.
SÄ frÄgan Àr av de som faktiskt lyser vilka kan du identifiera, nÄgon kan se vÀldigt lika ut men Àr olika modeller sÄ bonus poÀng för det.
IMG_20200625_005324[1].jpg


Jag fÄr det till sexton klockor med tydlöig av lumen. plus tvÄ som syns om du alltsÄ klickar pÄ bilden.
Ger det ett par dagar sÄ lÀgger jag ut "vanligt" foto senare som facit.
FÄr se om nÄgon "orkar"...

Mvh
Peter
Jag bommar mÄnga, men ser tvÄ pelagos (svart+blÄ?), ett antal BB (BBB?, Chrono, Gmt) en SMP, och tvÄ squale.
Edit: LÀgger till tvÄ citizen dykare och en north flag.
 
Senast Àndrad:
Topp