• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🔩 Visa era lume-shots

V

Viggen

Guest
Kunde inte lÄta bli. Plockade fram stor-objektivet och plÄtade en Lumis. (En riktig favorit-trÄd denna). :D
 

Bilagor

  • Lume.JPG
    Lume.JPG
    201.2 KB · Visningar: 781

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kanske en nybörjarfrÄga, men vilka ref:ar pÄ Sub och GMT Àr det som har blÄtt lume och vilka har grönt lume?
 

David

Bödeln
JakobZ skrev:
Kanske en nybörjarfrÄga, men vilka ref:ar pÄ Sub och GMT Àr det som har blÄtt lume och vilka har grönt lume?

För Sub Àr det i alla fall 114060, 116610, 116613, 116618 och 116619 (samt DSSD, om den rÀknas som Sub) som har fÄtt Chromalight, alltsÄ blÄ lysmassa.

GMT vet jag inte, men gissar pÄ 116710, 116713 och 116718.
 
V

Viggen

Guest
Tack Cam00 och Cosmograph!
Kan ej svara pÄ ljusstyrkan i rummet, dÀremot har jag instÀllningarna jag anvÀnde pÄ sjÀlva kameran. Kanske kan vara till anvÀndning för nÄgra andra amatörfotografer som jag sjÀlv. :)

BlÀndare: f/5.6
Slutartid: 2 sek
KĂ€nslighet: ISO 800
BrÀnnvidd: 300 mm
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Jag körde pÄ;
BlÀndare: f5
Slutartid: 3,2sek
Iso: 100
50mm

Stearinljus med sidoljus frÄn rummet bredvid var ljuskÀlla.
 
V

Viggen

Guest
Cosmograph skrev:
Jag körde pÄ;
BlÀndare: f5
Slutartid: 3,2sek
Iso: 100
50mm

Stearinljus med sidoljus frÄn rummet bredvid var ljuskÀlla.

Jag anvÀnde en 500w arbetslampa, som var vÀnd mot motsatt vÀgg. Jag glömde dock att skruva ur kronan för att stoppa sekundvisaren att ticka pÄ. :oops:
 
V

Viggen

Guest
Quartz-Lume! Luminox, Seiko, Citizen.
 

Bilagor

  • _DSC0011.JPG
    _DSC0011.JPG
    36.7 KB · Visningar: 564

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har slÀngt upp bilden innan, men nu Àr fÀrgerna i stÄlet lite mer naturliga, sÄ den inte ser blÄ ut.
Jag lÀngtar till sommaren nÀr den fÄtt sol en hel dag. :shock:
DSC_0042_PSWP.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Visa era lume-shots!

yonsson skrev:
Har slÀngt upp bilden innan, men nu Àr fÀrgerna i stÄlet lite mer naturliga, sÄ den inte ser blÄ ut.
Jag lÀngtar till sommaren nÀr den fÄtt sol en hel dag. :shock:
LÀgg den i solariet nÀr Du lunchar?? :cool:
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Enda lumeshottet tillgÀngligt just nu!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355525001.073125.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355525001.073125.jpg
    40 KB · Visningar: 465

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nice (sÄklart). En GS nÀr jag fyller 50, kÀnns rimligt.

Okej jag erkÀnner. Jag gjorde mest inlÀgget för att se om signaturbilden jag precis knÄpade ihop funkade. Owners club member #1 :ugeek:
 

Optimisten

Cartier
Är det bara jag som har en Rolex sportklocka dĂ€r lumen Ă€r vĂ€rdelös pĂ„ visarna, speciellt minutvisaren?

PÄ min bara nÄgra Är gamla 16570 Explorer II med vit urtavla Àr lumen under all kritik, frÀmst pÄ minutvisaren. Indexlumen Àr okay.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Optimisten skrev:
Är det bara jag som har en Rolex sportklocka dĂ€r lumen Ă€r vĂ€rdelös pĂ„ visarna, speciellt minutvisaren?

PÄ min bara nÄgra Är gamla 16570 Explorer II med vit urtavla Àr lumen under all kritik, frÀmst pÄ minutvisaren. Indexlumen Àr okay.

FÄr hÄlla med dig dÀr tyvÀrr. Efter en hel dag i solen eller 5 minuters laddning med LEDficklampa sÄ skiner det vÀl bra i en timme för att sedan fada ut... trÄkigt.

Saknar min PO i detta avseende :roll:
 

David

Bödeln
easy rider skrev:
Dra mig baklÀnges vad snygg bild! Klockan Àr inte dum den heller.
JakobZ skrev:
Fyfan va brutal den Àr. Riktigt, riktigt snygg! Synd att den Àr sÄ stor bara...
Viggen skrev:
Wollen skrev:
Cosmograph skrev:
VÀldigt snygg bild med snyggt motiv, tyvÀrr för stor för mig.

Tackar! :)

Ni som tycker den Àr för stor, har ni provat?

Tack igen för stÀllet, easy rider!
 
Topp