• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa era olika band till Rolex Explorer!

joF

Panerai
Hej alla,

Jag har blivit lite smått besatt av Rolex Explorer I 214270 efter att jag missat Denke försäljning av den i helgen....

(Om någon vill sälja sin, hör av er, jag betalar bra :cigar:)

Någonting som har slagit mig är dock hur många olika band och gummin som passar bra på denna klocka. Har ni några roliga bilder? Hur bär ni era Explorer I? Jag förstår att länken egentligen är bäst, men man vill ju variera sig lite!

Lite saker som jag tycker passar grymt:
8506333801_e5d65c8178_b.jpg

ex2sv7.jpg

IMG_0990-1.jpg

2013-06-02152236_zpsf2a9a96f.jpg

Bilder stulna.


Nu vill jag se era bilder! Hit me! En kommentar om vad ni tycker om klockan skulle vara trevligt också.

/joF
 

isbjörn

Panerai
69f8bd8cfcdf06dc0588f1cf5aba9198.jpg


734a158c2cf2a1ab702fd744bda9f94e.jpg


Jag tycker Exp1 passar fint på tyg. Stilen är ju retro. Kanske blir 36:an aningen liten och lätt på armen. Länk eller ett rejälare leedurr ger lite mera närvaro.
 

joF

Panerai
Jag tycker Exp1 passar fint på tyg. Stilen är ju retro. Kanske blir 36:an aningen liten och lätt på armen. Länk eller ett rejälare leedurr ger lite mera närvaro.

Tack för bilderna! Det var rätt juste med tyg faktiskt! Undra hur det ser ut på 39:an, bild någon?
 

joF

Panerai
Tycker just explorern (iallafall 36mm) är bedrövlig på alla slags band.

Kanon på länk, men inte alls bra på nato eller läder.

Håller ej med. Tycker samtliga bilder i denna tråd ser bra ut :)

Kan dock vara att vissa typer av band ser bättre ut på 39:an p.g.a. storleken?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Världssämst bilder och klockan är såld, men hey :D varför inte bjussa på ett par :) det är dock viktigt att tänka på att bandstiften sitter ganska långt in så många normaltjocka/lite tjockare band kommer bli förstörda av boetten :(

Shell cordovan:
bild.JPG

Lädernato:
nato.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Den är grym på ett svart RubberB! Kollega som körde det tyvärr inga bilder.
 
  • Like
Reactions: joF

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Har postats bilder i en annan tråd på Jubilee. Funkar faktiskt väldigt bra tycker jag. Lite dressigare look. Googlade snabbt fram denna:
 
  • Like
Reactions: joF
Topp