• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa era perlonband!

carlanton

Audemars
Nato i all ära, men är inte perlon ändå lite vassare? Här är min Omega på ett grönt vintage-perlon:

32zmlw8.jpg


Vet någon vart man får tag på nya perlonband?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Shyrre Railmaster! 39mm eller 41mm?

Men perlon alltså? Jag är inget fan av nato för jag tycker det är lite sladdrigt och perlon ser ju ännu slappare ut. Eller är de styva?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jaganata skrev:
Shyrre Railmaster! 39mm eller 41mm?

Men perlon alltså? Jag är inget fan av nato för jag tycker det är lite sladdrigt och perlon ser ju ännu slappare ut. Eller är de styva?
De är ganska hårda. :)

Är en 39mm. Väldigt lämplig size.
 

carlanton

Audemars
Jaganata skrev:
Shyrre Railmaster! 39mm eller 41mm?

Men perlon alltså? Jag är inget fan av nato för jag tycker det är lite sladdrigt och perlon ser ju ännu slappare ut. Eller är de styva?

Perlon är tunna och sladdriga jämfört med nato, men eftersom att man inte begränsas av förstansade hål (spännet trycks rakt genom flätningen) är det lätt att få det att sitta perfekt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
carlanton skrev:
Jaganata skrev:
Shyrre Railmaster! 39mm eller 41mm?

Men perlon alltså? Jag är inget fan av nato för jag tycker det är lite sladdrigt och perlon ser ju ännu slappare ut. Eller är de styva?

Perlon är tunna och sladdriga jämfört med nato, men eftersom att man inte begränsas av förstansade hål (spännet trycks rakt genom flätningen) är det lätt att få det att sitta perfekt.
Det beror helt på vilka perlon och naton man jämför. De naton urtid säljer är styva tex.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Per skrev:
Jaganata skrev:
Shyrre Railmaster! 39mm eller 41mm?

Men perlon alltså? Jag är inget fan av nato för jag tycker det är lite sladdrigt och perlon ser ju ännu slappare ut. Eller är de styva?
De är ganska hårda. :)

Är en 39mm. Väldigt lämplig size.

Härligt! En av de få klockor jag har på min lista som hägrat i 5 år men som jag aldrig fått nöjet att äga. Så snygg!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bara band tyvärr. Tycker för all del det är bästa looken. Går man på länk kan man lika gärna köra AT. :)

1-54_zps9c6437f9.jpg
 

John R

Panerai
Per skrev:
Bara band tyvärr. Tycker för all del det är bästa looken. Går man på länk kan man lika gärna köra AT. :)

1-54_zps9c6437f9.jpg

Den gör sig förbannat bra på band! Väldigt snyggt på de blåa perlonbandet du körde. Det är väll en
sådan där klocka som passar i väldigt många typer av kläder ;-)

/John R
 

Bruset

Panerai
hade perlon på min första klocka som jag fick när jag var 6. antar att det inte fanns "vanliga" band med hål som passade så små handleder.. :D
 

cab

Audemars
2-Faktor
morrism skrev:
Yellys.ch är nog den värsta sidan jag sett på 10 år...

12 grau Schnalle chrom, var det den?

Snarare 20 år :) Var också sugen på ett perlon men var ju inte helt lätt att hitta/förstå vad som är vad på den där skitsidan.
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Sidan är klart usel... Rltwatches.co.uk kan ha perlon också.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

morrism

Audemars
Hur sätter man på ett perlonband egentligen? Går det in under klockan som ett nato? På ricos bild verkar det vara dubbelt på ena sidan... förbryllad...
 
morrism skrev:
Hur sätter man på ett perlonband egentligen? Går det in under klockan som ett nato? På ricos bild verkar det vara dubbelt på ena sidan... förbryllad...

Som ett NATO fast utan den extra flärpen under klockan, kan man säga. Så är de ju så mycket tunnare och boetten hamnar därför närmare huden. Längdjustering kan göras vid spännet, och den överblivna biten går närmast huden (det är det du ser på Ricos handled) så på så vis blir remmen inte överdrivet lång och behöver inte vikas tillbaka som på ett NATO. Ett billigt nöje, runt hundralappen remmen oftast och stålspännet, som kan verka bräckligt, står emot det mesta och håller i evighet; i vart fall Eulit och Rios som har fina spännen i rostfritt stål.
 
Topp