• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa era rörlampor

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har funderat i många omgångar om man inte skulle slänga ihop några rörlampor, men det föll lite i träda.
Men nu kom rycket :)
Jobbade i lite enklare rakare designer denna gång men möjligheterna är ju obegränsade.:)

Material:
*1" Stålrör
*Blandade aducerade rördelar 1"
*svarta rörflänsar 1"
*lampsockel E14, dimbara 2W Led lampor, sladdimmer, div kabel, wago221, kopplingsdosa, rostfri bult/mutter/bricka

Verktyg:
*1" Gängsnitt/kloppa
*bandsåg
*rörtång
*smärgelduk, slip papper
*skruvdragare, bort etc för montering

Här kommer mina verk.
Blev en stor och en liten

Släng upp vad ni har :)
IMAG4786.jpg
IMAG4810.jpg
IMAG4789.jpg
IMAG4791.jpg
IMAG4793.jpg
IMAG4868.jpg
IMAG4871.jpg
IMAG4872.jpg
IMAG4873.jpg
IMAG4874.jpg
IMAG4875.jpg
IMAG4879.jpg
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
@Bas @joca @puffen @Mauritz
Tack för positiva kommentarer och kul att ni gillar det :)
Jag ska pyssla ihop en bordskandelarber och en skrivbordslampa härnäst tänkte jag.
Och för sakens skull så bör jag nämna att jag inte fyller stället med rörlampor nu, men det är lite roligt att bygga dom :D

Jag slänger upp lite embryon vart det lider.:)
Jag har hittills jobbat 1", det är lite tungt och grovt men ger karaktär. Tycker det fungerar när det inte är för snirkliga design element.
1/2" är smidigt och bra för mindre hyllor etc
3/8" är lite mellanväg och smidigt med om man ska snirkla mycket utan att tappa det solida.

Tänkte visa på en av lösningarna för att bygga lampsockel, finns ett gäng såklart men den är busenkelt.
Men det tar vi på tisdagen :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
@Bas @joca @puffen @Mauritz
Tack för positiva kommentarer och kul att ni gillar det :)
Jag ska pyssla ihop en bordskandelarber och en skrivbordslampa härnäst tänkte jag.
Och för sakens skull så bör jag nämna att jag inte fyller stället med rörlampor nu, men det är lite roligt att bygga dom :D

Jag slänger upp lite embryon vart det lider.:)
Jag har hittills jobbat 1", det är lite tungt och grovt men ger karaktär. Tycker det fungerar när det inte är för snirkliga design element.
1/2" är smidigt och bra för mindre hyllor etc
3/8" är lite mellanväg och smidigt med om man ska snirkla mycket utan att tappa det solida.

Tänkte visa på en av lösningarna för att bygga lampsockel, finns ett gäng såklart men den är busenkelt.
Men det tar vi på tisdagen :)
Sjuk ballt. Jag vill se skrivbordslampa :D
 

puffen

Cartier
@Bas @joca @puffen @Mauritz
Tack för positiva kommentarer och kul att ni gillar det :)
Jag ska pyssla ihop en bordskandelarber och en skrivbordslampa härnäst tänkte jag.
Och för sakens skull så bör jag nämna att jag inte fyller stället med rörlampor nu, men det är lite roligt att bygga dom :D

Jag slänger upp lite embryon vart det lider.:)
Jag har hittills jobbat 1", det är lite tungt och grovt men ger karaktär. Tycker det fungerar när det inte är för snirkliga design element.
1/2" är smidigt och bra för mindre hyllor etc
3/8" är lite mellanväg och smidigt med om man ska snirkla mycket utan att tappa det solida.

Tänkte visa på en av lösningarna för att bygga lampsockel, finns ett gäng såklart men den är busenkelt.
Men det tar vi på tisdagen :)
Väntar med spänning :D jag tycker också om att bygga men är inte speciellt kreativ utav mig :angel:
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Jag har funderat i många omgångar om man inte skulle slänga ihop några rörlampor, men det föll lite i träda.
Men nu kom rycket :)
Jobbade i lite enklare rakare designer denna gång men möjligheterna är ju obegränsade.:)

Material:
*1" Stålrör
*Blandade aducerade rördelar 1"
*svarta rörflänsar 1"
*lampsockel E14, dimbara 2W Led lampor, sladdimmer, div kabel, wago221, kopplingsdosa, rostfri bult/mutter/bricka

Verktyg:
*1" Gängsnitt/kloppa
*bandsåg
*rörtång
*smärgelduk, slip papper
*skruvdragare, bort etc för montering

Här kommer mina verk.
Blev en stor och en liten

Släng upp vad ni har :)
IMAG4786.jpg
IMAG4810.jpg
IMAG4789.jpg
IMAG4791.jpg
IMAG4793.jpg
IMAG4868.jpg
IMAG4871.jpg
IMAG4872.jpg
IMAG4873.jpg
IMAG4874.jpg
IMAG4875.jpg
IMAG4879.jpg
Grymt snyggt och häftigt, många timmar upp!
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
@Bas @joca @puffen @Mauritz
Tack för positiva kommentarer och kul att ni gillar det :)
Jag ska pyssla ihop en bordskandelarber och en skrivbordslampa härnäst tänkte jag.
Och för sakens skull så bör jag nämna att jag inte fyller stället med rörlampor nu, men det är lite roligt att bygga dom :D

Jag slänger upp lite embryon vart det lider.:)
Jag har hittills jobbat 1", det är lite tungt och grovt men ger karaktär. Tycker det fungerar när det inte är för snirkliga design element.
1/2" är smidigt och bra för mindre hyllor etc
3/8" är lite mellanväg och smidigt med om man ska snirkla mycket utan att tappa det solida.

Tänkte visa på en av lösningarna för att bygga lampsockel, finns ett gäng såklart men den är busenkelt.
Men det tar vi på tisdagen :)
3/8" är väl ändå mindre än 1/2"eller missuppfattar jag det med mellanväg?
 
Topp