• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa era reklamklockor

Postade ett par LFV-klockor här i tråden för några år sedan. Tyvärr finns inte originalbilderna kvar. Dock har jag det näst bästa - en skärmdump, en bild på en bild..
Screenshot 2025-06-21 at 23-01-45 reklamklockor at DuckDuckGo.png
Din måste vara äldre pga äldre logga. Har sett en annan men samma logga som min. Men har tyvärr ingen bild alls på den.

Dagens reklamklocka. Det är kul när de kostar på med bra kvalitet. Väldigt många reklamklockor är ju ganska enkel kvalitet och ganska många är rent skräp. Men Kramo kostade på med en Stuntwatch i helstål med samma boettkonstruktion som Breitling Military och tidiga Colt. Även om den här är gjord i Asien efter Sicura verkar ha sålt konceptet. ETA-verk är det också. Istället för det lite enklare Rondaverket i motsvarande Breitling och Sicura.
IMG_20250628_190538.jpg

Gjorde det nu och det såg rent och fint ut…
IMG_7012.jpeg
Ser ut som det läckt en aning men den har nog klarat sig ändå. Städa bort det med lite sprit på en bomullspinne eller något så det inte hamnar på något känsligare ställe än batterihållaren med tiden. Kul när de kostat på med ett ETA med sju stenar i en enkel reklamklocka iallafall. Det är oftast billigare verk än så i dem. Står det "Chrono AG" i bakboetten förresten? Modellen ser bekant ut...

Lätt att missa att det här är en reklamklocka.
Man tror lätt att det är en Citizen Leopard, vilket det ju är, men det står Leodo’r som var ett japanskt skomärke.

IMG_5461.jpeg
Jag har också haft en skoklocka. Men jag gissar att beställaren kanske var en branschorganisation snarare än något enskilt märke. Härligt knäpp på något vis. Med en sekundvisare i form en sko.
_20211216_165730.JPG

Kul att det åtminstone finns en till som tycker det är kul med såna här klockor :)

CTZ Homer från 62 för Minolta.

IMG_6031.jpeg
Med tanke på hur många reklamklockor jag sålt på KS genom åren så tror jag vi är några stycken. Vill minnas att det finns en till, längre tråd jag postat i förut också. Men jag hittade inte den innan jag bumpade den här.

Kul tråd, den största samlingen lär väl finnas på Slottet. Hovets urmakare byter batterier och justerar löpande.

Mer från Japan, tillverkad av Seiko för Yokohama Advan.
En lite mer påkostad klocka, helt i stål, 100 m vattentäthet och safirglas.
Från 90-talet nån gång och skulle promota Advans motorsportsatsning vad jag förstår.
Var inte gratis och såldes för 58 000 Jpy men genom vilket kanal vet jag inte, klockhandlare eller däckhandlare?
Fanns med vit, svart o.s.v. tavla men röd är nog fulast.

IMG_6018.jpeg

Tillbaka
Topp