• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa fram din finaste klocka!

SESC

Basic
Hej,

Jag är nyfiken på vilka dyrgripar som cirkulerar runt i vårt avlånga land!
Så här har du chansen att visa upp ditt monster du går runt med på handleden!

i tillägg till dj1601 och submariner så är det denna jag postar i denna tråden!

image_zpsfb9b43ce.jpg

Hade vart kul om du kunde bli med och bidra med en flott klocka i tråden! Trevlig lördag!

Postade just den här i en annan tråd:

Tx_1.jpg

Den tycker jag är fin, då den väcker fina barndomsminnen. :D

Kostade femton kronor i inköp förra sommaren. Inte en repa. Nyskick. Svårgooglad och i mångt oersättlig, då det ju var en "slit och släng-klocka". Nya batterier kostade femtio...

Så kallat vristskott:

Tx_ws.jpg

A

Underbar klocka. När är den tillbaka?
Jag är ju som ett barn inför julafton så jag har exakt koll..:cool: I torsdags hade det gått 6 veckor sedan den lämnades in. Och beskedet var 5-6 veckor. På dagen exakt när det hade gått 5 veckor klev jag in till Rob E och frågade om de kanske, mot förmodan, hade den klar... Men nej... Denna vecka har det varit så otroligt mycket jobb att även om den blivit klar hade jag inte hunnit hämta den. Så jag hoppas på denna vecka..:angel:

null-21.jpg

Får erkänna att mina känslor än så länge baseras på torrsim. Har bara haft den i/på min hand 24 timmar. Den är fortfarande på service, vilket den hamnade på efter just 24 timmar från att den anlände.
Den där är riktigt fin! Har följt dina poster och ser fram mot bilder när du får den tillbaka från service. Killarna (och tjejen) inne på urmakeriet på Rob E är omtänksamma och engagerade plus - som jag uppfattar det (egna erfarenheter) - duktiga.

Edit: Och efter service kommer den förstås trycktestat och up to date för daglig användning. Det är ju utmärkt! Den ska användas!

A

Den där är riktigt fin! Har följt dina poster och ser fram mot bilder när du får den tillbaka från service. Killarna (och tjejen) inne på urmakeriet på Rob E är omtänksamma och engagerade plus - som jag uppfattar det (egna erfarenheter) - duktiga.

Edit: Och efter service kommer den förstås trycktestat och up to date för daglig användning. Det är ju utmärkt! Den ska användas!

A
Tack! Och trycktest ingår ju i service. Så jag ser fram mot ett för mig djupdyk på ca 2 m nästa sommar..:)

Min 1680 är i extremt trevligt skick. väldigt "reko" som en rolexnörd utryckte det när Han såg den. Den får sällan sitta på, men är nog den "finaste" i samlingen.
Edit: jag var nog för trött, alternativt påverkad av kräftorna så min fråga var besvarad i inlägget... Men klockan var väldigt fin. Ska kolla 1680 efter denna bild..:)

Min finaste var gratis... :)

Omega-crown_zps38c219c7.jpg
Jag gillar verkligen den där tavlan. Fast jag tycker den skulle vinna på att var "ren". Finns det någon Omega med "ren" linnetavla? Trots alla mina år sökandes efter vintage omegor så har jag inget minne av det? Nu var det några år sedan jag var på jakt och siktet var inställt på andra saker.

Tillbaka
Topp