• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa och berätta om din CWC dykare

JayJay

Rolex
Tjena.

Har på senaste blivit lite småsugen på CWC:s quartzdykare. Visa gärna lite bilder på ditt exemplar och berätta om hur du upplever klockan (+/-, känsla kvalité etc). Även ni som inte äger/ägt en är naturligtvis mer än välkomna att ge uttryck för era åsikter.

Kör!
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Haft cwc rn diver quartz no date vid flera tillfällen. En riktigt schysst klocka! Det jag kan invända mot är känslan i vridringen. I övrigt en grym klocka. Tålig och vintagekänsla.
CWC_Quartz2.jpg

CWC_leather_nato1_small.jpg
 

Grön

Omega
2-Faktor
Hur upplever ni som har en storleken? Även jag funderar på köp ( lutar åt automatic/no date), men hade hellre sett att den var 40mm...
 

Maro

Audemars
Jag har ägt två av sbs modellen och älskar dom.

Tycker att det är en perfekt storlek och att det är Quartz till en beater är inte helt galet. Det jag trodde jag skulle störa mig på är de fasta bandhornen, men det har jag svalt och använder den på både vanligt zulu Nato och ett hemmagjort i skinn och stör mig inte alls.

Denna har jag nu, gillar att den gulnat och fulnat:)

tede3ese.jpg

pa8avyba.jpg
e7y8ajyp.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hade bl a en issued rn diver quartz från -83 med akryl insert. extremt prisvärd militärklocka med historia. Sålde den dock tyvärr. Låg ute länge på gamla forumet till skampris. Såldes sedan till samlare i kanada om jag minns rätt.
IMAG0072.jpg

Helvete vad fin! Vill också ha en cwc med gulnat tritium och utan datum men kommer aldrig till skott med den idén. Synd de nya har luminova, inte lika roligt...
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Hade denna under några månader i vintras. Upplevde storleken som perfekt och "känslan" var bra. Vridringen kändes inte supertight men antar att det är standard. Sekundvisaren synkade inte helt med indexmarkeringarna vilket jag störde mig på. All and all ändå en schyst klocka och skönt med quartz. Blev sugen igen nu inför vinterns solsemester.

20130113_110845_zps73f45d2c.jpg
 

DrDre

Patek
Tack! Jag har fått för mig att den är 42mm. Jag tycker att den ser stor ut, men kanske är det pga boettformen? Någon som har en åsikt hur den upplevs jämfört med en Rolex Sub?

Den är kanske aningen aningen större än submarinern, men skillnaden är så liten att gillar man sub:ens storlek, så är CWC'n också ok. Det som också skiljer är ju att man måste har ett nato/zulu, dvs du får minst en rem under klockan vilket lyfter upp den lite. Urtavlan är också ganska liten med tanke på boettens storlek.

Jag har själv en CWC automat utan datuom och jag gillar den skarpt.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Vet inte hur många CWC-dykare jag haft men det är ett gäng. Senast i fredags slog jag till på en quartz med superluminova. Gillar också PVD-modellen men denna gång blev det en vanlig igen. Inte så mycket att tveka på, bara att köpa. Även nypriserna är så pass låga att det bara är att slå till. Mycket bra allround-klocka!

168D32F9-7C7A-4D46-9BE2-032A616DF8E2-8900-00000687498A301D_zps04345603.jpg


6F909EE1-E909-4B26-87A1-E281D47B39BB-67723-00004138E03A6DBF.jpg


BF0F8B87-A9CC-411E-A309-894B9A722E58-60071-00003AB93D8EDDD3.jpg


DSC07423.jpg


DSC07507.jpg
 

Johanw

Cartier
Letat länge och väl efter en optimal beater. Kom fram till att quartz är det som gäller så man slipper hålla på att dra upp och ställa in. Rakt på armen är som gäller. Funderade länge på någon vintageklocka men slutar alltid med att man tycker den är för fin och sen använder man den inte som just beater. Så en CW SBS blir perfekt. Samtidigt inte anonym utan man kan köra lite snack kring klockan om någon frågar vilket inte brukar bli med en Seiko direkt. Redan beställt ett gäng olika nato & zulu från Timefactors vilket går emot mitt tänk med rakt på armen då man står och fibblar med olika band innan den kommer på.
 

JayJay

Rolex
[quote="Johanw, post: 372021, member: 747" Redan beställt ett gäng olika nato & zulu från Timefactors vilket går emot mitt tänk med rakt på armen då man står och fibblar med olika band innan den kommer på.[/quote]
Att byta från ett Nato till ett annat tar ju ca 30s så det kan man knappast kalla för fibbla.
Förövrigt kul att du bestämt dig för CWC.
 
Topp