• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visenstam

Har en pågående affär med @visenstam
Kom överens om pris i fredags (26/3) över telefon för en Tudor Bronze (som ligger på köp & sälj sidan) och att en F2F skulle försöka lösas, vi bor på olika orter men att en god vän till mig skulle agera mellanhand. Alternativt att jag gör ett besök under påsken för en F2F affär.

Har under helgen flertalet gånger försökt att komma i kontakt med Visenstam, utan större framgång. De få gånger han svarat har svaren varit svävande och undvikande.

Har betalat en handpenning för köpet och att han skulle ta ner annonsen så snart det var klart. Men annonsen är kvar och ser på historiken att han varit online efter att handpenningen gått över. Enda anledningen till att jag betalade handpenningen var pga goda referenser här ifrån KS (ingen skugga över KS).

Kommer att avvakta ytterligare någon dag innan jag tar det vidare. Skulle han återkoppla, kan jag komma att editera mitt inlägg.

Uppdatering 31/3:
Har gjort ytterligare några försök att få kontakt med Dennis, men utan resultat.
Summerat - jag har blivit lurad och det kommer att bli ett polisärende av det hela.

Uppdatering 7 juni 2022:
Så här ett år senare har jag fått livstecken ifrån Visenstam. Upptäckte av en tillfällighet att han bytt avatar och är tydligen online igen efter 12 månaders radioskugga. Jag skickade skicka ett PM och fick svar att han ska betala tillbaka handpenningen och ställa allt till rätta. Förväntade mig inte något svar överhuvudtaget, men ett livstecken får ses ett steg i rätt riktning. Återstår att se hur det går med återbetalningen.
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har en pågående affär med @visenstam
Kom överens om pris i fredags (26/3) över telefon för en Tudor Bronze (som ligger på köp & sälj sidan) och att en F2F skulle försöka lösas, vi bor på olika orter men att en god vän till mig skulle agera mellanhand. Alternativt att jag gör ett besök under påsken för en F2F affär.

Har under helgen flertalet gånger försökt att komma i kontakt med Visenstam, utan större framgång. De få gånger han svarat har svaren varit svävande och undvikande.

Har betalat en handpenning för köpet och att han skulle ta ner annonsen så snart det var klart. Men annonsen är kvar och ser på historiken att han varit online efter att handpenningen gått över. Enda anledningen till att jag betalade handpenningen var pga goda referenser här ifrån KS (ingen skugga över KS).

Kommer att avvakta ytterligare någon dag innan jag tar det vidare. Skulle han återkoppla, kan jag komma att editera mitt inlägg.

Uppdatering 31/3:
Har gjort ytterligare några försök att få kontakt med Dennis, men utan resultat.
Summerat - jag har blivit lurad och det kommer att bli ett polisärende av det hela.

Uppdatering 7 juni 2022:
Så här ett år senare har jag fått livstecken ifrån Visenstam. Upptäckte av en tillfällighet att han bytt avatar och är tydligen online igen efter 12 månaders radioskugga. Jag skickade skicka ett PM och fick svar att han ska betala tillbaka handpenningen och ställa allt till rätta. Förväntade mig inte något svar överhuvudtaget, men ett livstecken får ses ett steg i rätt riktning. Återstår att se hur det går med återbetalningen.
Mr Replika har återuppstått. Har du fått tillbaka dina pengar?
 
D

Deleted member 7325

Guest
Nej jag har haft en dialog med honom och ska betala tillbaka när jag får lön.


Mr replika, Är du 5 år gammal eller? Du tillför ju absolut ingenting i ämnet mer än ett lamt försök att vara lite rolig på min bekostnad.

Som det står i grupperna kan man åtminstone försöka hålla en god ton, och inte sjunka till en låg nivå i första kommentaren man gör.


Jag ska göra rätt för mig. Oavsett ger det ingen rätten att vara nedlåtande eller skriva på ett stötande sätt.

"Stil och attityd
Vi är här för att det är kul och för att vi delar ett intresse. Vi är vuxna människor och samtliga medlemmar förväntas agera som någorlunda vuxna människor. En enkel grundprincip är att du inte skriver något till någon på forumet som du inte skulle kunna säga över en kopp kaffe IRL. Du är därför alltid personligen ansvarig för vad du postar på forumet.

Be nice!"
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp