• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vissa har tur...

Galaxy

Rolex
Läste nyss denna historia på Hodinkee, mkt trevlig:
http://www.hodinkee.com/blog/found-...-worth-over-35000-for-599-at-phoenix-goodwill

En kille, Chris, som hittade en LeCoultre Deep Sea Alarm för 6$ på en second hand-affär... sålde den sedan till Eric Ku för 35 000$ + en Speedmaster... Chris har tydligen tidigare köpt en Enicar för 42$, värd omkring 1000$, och hittade en Seamaster 600 för 30$ som han däremot inte köpte (nästan i klass med fynden på "loppisfyndtråden" i vintagedelen ;)).

Somliga har i alla fall sjukt mycket tur (förmodligen tillsammans med ett stort loppis-tålamod). Jag kommer börja gå på loppis mer frekvent nu i alla fall... :greedy:
 

fredrikb

Cartier
Är inte Goodwill typ som myrorna eller erikshjälpen, dvs att folk skänker saker så att förtjänsten ska komma hemlösa, fattiga etc till godo?

Känns det inte lite unket att köpa en klocka där för 50 spänn och sen sälja den för 300 papp och lägga pengarna på en bröllopsfest?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Är inte Goodwill typ som myrorna eller erikshjälpen, dvs att folk skänker saker så att förtjänsten ska komma hemlösa, fattiga etc till godo?

Känns det inte lite unket att köpa en klocka där för 50 spänn och sen sälja den för 300 papp och lägga pengarna på en bröllopsfest?
Varför är det unket? Det åligger ju inte inte honom att informera vad de säljer
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ojäklar, drömmen! Var själv runt på ett gäng loppisar på Öland i somras, finns hur många som helst längs huvudvägen. Inga klockor dock utom hos en märklig herre som hade ett gäng Lagonda men när jag ville kika på de fick jag bara till svar att han hade ont i benet och fyllde år i förrigår. Åkte hem klocklös men med en fickplunta med hammaren och skäraren logo på dock!
 

fredrikb

Cartier
Varför är det unket? Det åligger ju inte inte honom att informera vad de säljer

Tja, man kan ju dela med sig ändå, även fast det inte "åligger" honom. Eftersom det är en ideell verksamhet som verkar för ett gott syfte, som har gått miste om ett stort värde pga ett misstag. Men visst, han har ju ingen skyldighet.

Själv hade jag nog haft svårt att se mig i spegeln.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Tja, man kan ju dela med sig ändå, även fast det inte "åligger" honom. Eftersom det är en ideell verksamhet som verkar för ett gott syfte, som har gått miste om ett stort värde pga ett misstag. Men visst, han har ju ingen skyldighet.

Själv hade jag nog haft svårt att se mig i spegeln.
Organisationen gick 2014 med en "vinst" på 4 miljarder dollar. Jag tror de överlever
 
Topp