• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vit urtavla

DonnieK

Basic
Hej,

Snart kommer jag att köpa en dyrare klocka som en belöning till mig själv, mycket velande fram och tillbaka och det verkar som att jag hittar en ny drömklocka varje kväll som jag ligger å surfar på klocksnack/Chrono24...

En klocka som i flera år alltid haft en plats i mitt hjärta är Explorer II med vit urtavla.
Nu när jag börjar närma mig målet att kunna köpa en dyrgrip börjar jag vackla gällande att köpa en med vit urtavla!?
Med andra ord, är vit urtavla något att satsa på?
Kommer jag tröttna? Passar den till vardags, jobb och fest??

Vad säger ni som har/ har haft en klocka med vit urtavla, tröttnar man?

Bra val, har en själv. Jag har inte tröttnat än, den passar till allt. Fortfarande väldigt prisvärd mångsidig stålrolle. Skulle du tröttna så håller den värdet för framtida försäljning. Slänger med en bild.
20160717_085648-01.jpeg

Vit urtavla är mycket trevligt. Har precis varit inne i en smekmånad med vita urtavlor efter att tidigare knappt tittat åt det hållet. Fördelen med vitt har jag upptäckt är att det är lite mer liv än svart tavla och därmed lite mer intressant jämfört med svart "som alla har". Vitt är också fräschare på sommarhalvåret. Nedan min IWC.
20170822_140638.jpg

Hej,
Jag har haft min Explorer II i 8 år nu och är fortfarande inte trött på den:) Och jag tycker att den är snyggast med vit tavla. Jag hade köpt den större idag, fanns inte när jag köpte min.

Lycka till!

45598989-587F-4D64-ACDC-147246399358.jpeg

Vit, ljus, mörk är väl skit samma egentligen. Det är inte det som gör en klocka rolig eller tråkig.

6FB1F223-0D17-47E5-89F0-435DEB641CD4.jpeg

92907D18-A461-4A6C-ACB0-0ECA232C59C3.jpeg

Tavelstruktur, roliga detaljer och boett är det du ska titta på, det är vad som skiljer de som är roliga i längden från de man tröttnar på.

f0554a24daf86e562f32eccb66478b84.jpg

snowflake-12.jpg

Vit urtavla är mycket trevligt. Har precis varit inne i en smekmånad med vita urtavlor efter att tidigare knappt tittat åt det hållet. Fördelen med vitt har jag upptäckt är att det är lite mer liv än svart tavla och därmed lite mer intressant jämfört med svart "som alla har". Vitt är också fräschare på sommarhalvåret. Nedan min IWC.
20170822_140638.jpg

Du har inte tröttnat på just den och går i sälj tankar? :cool:

Tillbaka
Topp