• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vit Vantage Chrono *lönebump*

fretig

Cartier
Då blev det dags för denna "poor mans Carrera" att gå vidare.
En Vantage chronograph med vit tavla vilken -vad jag förstår- är den mer ovanliga modellen. En stilren modell för sommaren :)
37mm utan krona, 19mm mellan bandhorn.
Det här är min tredje Vantage och skicket är det bästa jag sett! Det enda att anmärka på är några små små fläckar på tavlan längs ut på kanten mellan 4-6. Dock inget man märker i den dagliga användningen. Lumen på index och visare matchar perfekt. Plexit är helt klart, tror dock inte det är original utan har bytts mot ett som är något högre än jag tidigare sett. Boetten är orörd, utan dings eller liknande. Finns dock en minimal repa på baksidan mellan bandhornen. Jag har haft klockan i ett par år och har inte märkt av någon tidsavvikelse att orda om. Dock inte mätt upp den. Verket är det klassiska Val 7733, en arbetshäst som är relativt enkel och billig att serva. Chronofunktionerna fungerar som de skall och den nollställer korrekt. Kommer head only.

Inga byten då pengarna skall in i semesterkassan.
Retur oavsett anledning inom 24h om den skall skickas, ej retur om F2F.
Jag och klockan finns i Sthlm, gott om referenser finns.


IMG_20160703_145211.jpg

(Kommer fler bilder)

Tänkt summa om 7000:-
 
Senast ändrad:
Topp